Senaste nytt

Fredagstråden™

Sitter hemma, lyssnar på house och skriver exjobb (fast läser är väl vad jag gör just nu egentligen).
Helgen blir lugn, sen börjar flängandet i Sverige resten av april, jag ska avhandla Skara, Gotland och Luleå. Av olika anledningar. full rulle blir det iallafall.

Solen lyser, men vinden som rullar in genom fönstret talar ett annat språk, kanske ordnar upp sig, vem vet?

Första fredagen i månaden innebär vin- och chokladprovning ikväll med efterföljande middag på balinesisk restaurang. Ser fram emot det eftersom det inte blev något av i mars.

Äntligen fredag! Möte i morse avhandlat .. nu är det fix och trix hela eftermiddagen. Senare efter jobbet blir det tidiga sittningen på Chez Betty med hustrun, något vi sett fram emot en tid nu.!.. helgen blir lugn, med en liten koll av vad Frankrike har att erbjuda i Kungsträdgården. Förhoppningsvis blir det att se på lite körsbärsblom om de ha hunnit slå ut. Det har varit rätt kallt den senast tiden.
Ett av kamerahusen behöver skickas in på garantirep. efter senaste resan så det blir en liten snabb tur till Scandinavian Photo på Norr Mälarstrand innan promenad till Kungsan.

Trevlig Helg på er alla!

Jaha då har man varit i Paris för första gången och nu har jag kommit till Radisson på Arlanda inför helgens resa till Madrid.

Det kändes nästan som sommar i Paris för det var över 20 grader varmt och väldigt mycekt blommor som blommade på de gröna gräsmattornan och när man landade här kändes det som vinter igen....

*dubbelpost*

(. Det är inte bara jag som har det problemet verkar det som, det blir typ timeout ibland och man ser inte att den lyckas spara inlägget. Det står ju att den sparar inlägger och att man ska vänta några sekunder och sen efter ett tag försvinner det att man gjort en inlägg och trycker man på posta igen så verkar det fugnera men bli en dubbelpost .)

Sitter o arbetar i solen. 22C där jag sitter, om termometern visar rätt. Känns som en rätt behaglig dag...

Så fel man kan läsa när man är fredag eftermiddagsseg:
"22C där jag sitter..."
Funderade på när de börjat med termometer ombord och om man kan kalla det för att arbeta i solen. :) ;)

Jourvecka och allmän misär. Sitter med eftermiddagsfikat och väntar in jobbig telekonferens med USA som drar igång sent på eftermiddagen (USA-tid).

Tagit mig till mor och far i Norge för en snabbvisit. Något så lyxigt som att få gå ut och käka middag med min far ensam i kväll. Det ser jag fram emot, då mamma är sedan länge inbokat på en tjejligakväll.

Trevlig helg till alla!

Lång fredag efter en hektisk vecka... som tur var så var det "nytt land öppnar"-fika på jobbet, så det blev en liten australiensisk sockerchock på eftermiddagen. En liten brandsläckning runt 18-snåret innan det till slut blev helg... en lugn sådan vad jag vet :)

Frun har rest iväg till New York idag med arbetet och jag "förbereder" mig inför morgondagens MR till Madrid med något gått att dricka...:p

Toppen