Senaste nytt

Fredagstråden™

Konsert ikväll... första helgen efter hemkomst från SFO i söndags, så det är egentligen dags att skriva reseräkningen i helgen ... och drömma/planera nya resmål.

Jag hann inte mer än att landa igår ikväll innan jag gjorde ett snabbt ombyte hemma och tog mig till Nosh and Chow för att dricka cocktails. Kom väl hem strax efter 02.

Detta betyder efter mitt sista confcall idag att jag ska göra absolut ingenting förutom att komma ikapp med mitt liv. Tvätta. göra iordning lite i lägenheten. Ovanligt för att vara mig fredag kväll

Jag hann inte mer än att landa igår ikväll innan jag gjorde ett snabbt ombyte hemma och tog mig till Nosh and Chow för att dricka cocktails. Kom väl hem strax efter 02.

Detta betyder efter mitt sista confcall idag att jag ska göra absolut ingenting förutom att komma ikapp med mitt liv. Tvätta. göra iordning lite i lägenheten. Ovanligt för att vara mig fredag kväll

Men Wingman/Ständiga vapendragare, viker du ner dig? :) Iofs, vi skall ju på en jäkla grabbgrej i morgon med Huddingekungen (numera Täbykungen) på 49 bast som gillar "untz, untz" :) Måste vila lite kanske? Glad jag gick hem när jag gick hem så att säga :)

Själv blir den en relativt sen jobbkväll på uppdrag hos kund. Hoppas verkligen att under helgen jag kan låsa ner mina två uppdrag för 2014 och 2015, en del spännande på gång och skulle vara kul att komma igång med båda typ nu på en gång. Då blir det pendlande till USA minst en gång per månad.

I morgon blir det frukost kl 10 som vanligt (exkl. Björnström som är i Singapore) men hoppas du sembl är vaken tills dess, innan vi skall skoja på stan från 17:00.

Söndag blir det promenad, träning och jobb! Trevlig helg till alla!

Sitter på flygbussen in till Stockholm. Solen skiner!
Blir att checka in på Radisson Waterfront och sedan ut i finvädret.
Ska nog försöka ta mig till Mikkeller Bar antingen idag eller imorgon innan jag byter till Arlandiahotellet inför söndagens morgontur till Malta.
Trevlig helg!

Det här blir en kombination av "Det här gjorde ni bra SAS" och "Finns det någon kompetens kring långsiktigt underhåll hos Banverket m fl?". Började dagen med att göra en #rob74 imorse på Holiday Inn Express vid LHR. D v s, hörde varken larmet på TV'n eller mobilen 04.40. Vaknar av att det är ljust, kollar klockan, 06.06, helv... SAS-fligheten går 07.00. Får tag på en taxi, efter lite väntan, personalen vid check-in säger, snabba dig till gate 9 så kasnke du hinner. Naturligtvis plockas min väska ut för extrakontroll i security, inser att det är ingen idé att argumentera. Väl vid gate ca 06.54, allt stängt, planet står där ute. Tack och lov hade jag en plusbiljett, inga problem att boka om till nästa flyg, fast jag såg att det var en anna prisnivå på plusbiljtten nu. Tack SAS:D Sedan hade jag nytta av mitt svarta prio och kunde koma med på ett senare tåg än det bokade. Sen kom banverket och andra aktörer som har hand om underhåll och förbyggande felavhjälpning in i bilden. Nu sitter jag på ett X2000 skulle gått 15.14. 15.14 kom meddelanadet: att p g a en nedriven kontaktledning i Katrineholm är det nu totalstopp i trafiken. Nu 15.52 ska vi tyligen transporteras oss till Flemingsberg, eftersom det börjar bli trångt på centralen.

Återigen funderar jag på om det är någon på Bnaverket, eller andra aktörer som har hand om underhållet, som har tittat i de gamla böckerna om TQM och hur man systematiskt och enkelt jobbar med att förbygga fel.

Det här blir en kombination av "Det här gjorde ni bra SAS" och "Finns det någon kompetens kring långsiktigt underhåll hos Banverket m fl?". Började dagen med att göra en #rob74 imorse på Holiday Inn Express vid LHR. D v s, hörde varken larmet på TV'n eller mobilen 04.40. Vaknar av att det är ljust, kollar klockan, 06.06, helv... SAS-fligheten går 07.00. Får tag på en taxi, efter lite väntan, personalen vid check-in säger, snabba dig till gate 9 så kasnke du hinner. Naturligtvis plockas min väska ut för extrakontroll i security, inser att det är ingen idé att argumentera. Väl vid gate ca 06.54, allt stängt, planet står där ute. Tack och lov hade jag en plusbiljett, inga problem att boka om till nästa flyg, fast jag såg att det var en anna prisnivå på plusbiljtten nu. Tack SAS:D Sedan hade jag nytta av mitt svarta prio och kunde koma med på ett senare tåg än det bokade. Sen kom banverket och andra aktörer som har hand om underhåll och förbyggande felavhjälpning in i bilden. Nu sitter jag på ett X2000 skulle gått 15.14. 15.14 kom meddelanadet: att p g a en nedriven kontaktledning i Katrineholm är det nu totalstopp i trafiken. Nu 15.52 ska vi tyligen transporteras oss till Flemingsberg, eftersom det börjar bli trångt på centralen.

Återigen funderar jag på om det är någon på Bnaverket, eller andra aktörer som har hand om underhållet, som har tittat i de gamla böckerna om TQM och hur man systematiskt och enkelt jobbar med att förbygga fel.

Ajdå, henrik l! Sluta härmas så där!!! ;)
Tur att det löste sig någorlunda i alla fall.
Segt med tåget/bananvärket, dock.

Nu får vi hoppas att jag inte återupprepar bedriften på söndag morgon då jag tar morgonflyget till Malta. Det är ju sommartid som gäller då också. Ska nog ta det säkra före det osäkra och begära ordentlig väckning...

På väg hem från Stockholm med tåg och det har tydligen "brunnit" i Norrköping så att alla tåg söderut fick ledas om vilket har orsakat kraftiga förseningar. Lyckligtvis stänger mina QC20 ute allt gnäll som pågår just nu, som om SJ förseningar vore något nytt för många dessa dagar.

Det här blir en kombination av "Det här gjorde ni bra SAS" och "Finns det någon kompetens kring långsiktigt underhåll hos Banverket m fl?". ……………

Tror inte svenska språket innehåller någon som helst möjlighet att kombinera orden Banverk, underhåll och förebygga i en och samma mening. :rolleyes:

Blir annars en lugn och stilla soffkväll med en Weisse, i riktigt glas (efter en skräckupplevelse på Radisson Riverside i går där man häller Weisse i ett sketet "stor stark-glas" Vidrigt ! )

Toppen