Senaste nytt

Fredagstråden™

Rasande fart från förra fredagen då jag äntligen fick resa iväg med mor till för henne hemligt mål.
Vi hade en supermysig helg i London och mor fick prova på Club Europe m BA, lounger och Elemis SPA.

(Här skulle det infogats en bild på en mycket tom frys. Men nåt är galet m just den featuren)
Hade hoppats kunna hämta glass till mor i Galleries South efter tips här, men tji fick jag.
Den snälla, vänliga, mycket kvicka att hämta mer champagne åt oss-värdinnan, meddelade att det fanns glass i Concorde room...
Jo, tack. Jag det visste jag. Var ju in och vände där i februari när den tog slut i First. ;-)

Sen försvann dagarna däremellan bland trasiga OS, appar, uppgraderingar, bokat in tre cert, slita sig i håret och tron att torsdagen var tisdag. Och nu är det fredag igen!

Konstaterade att det nu är 12 besöket i Hong Kong sedan hösten 2009 och jag har inte utforskat närområdet i alla riktningar. Eftersom familjen kommer nästa fredag lokalasierades först adresen där vi ska bo, bokat via Airbnb. Sedan blev det en prommenad till Sun Yat Sen memorial park, med tillhörande badhus, ett stenkast från boendet. Sedan var det dags att invigningsgå gångbroarna från Macau Ferry Terminal till IFC och sedan prommenad tillbaka till hotellet. Så nu har lokalkännedomen ökats på lite grann:D

Det blev en lååååång fredag igår. Dagen började 0500 i New England (New Hampshire för att vara mer exakt) och slutade runt 22 nere på Manhattan. 5h kundmöte och 5h bilkörning plus lite annat. Vi möttes av ett regnigt NYC igår men idag skiner solen och man känner sig nästan tvungen att ta sig ut från Millenium Hilton där vi bor med utsikt över Ground Zero.

Det blev en lååååång fredag igår. Dagen började 0500 i New England (New Hampshire för att vara mer exakt) och slutade runt 22 nere på Manhattan. 5h kundmöte och 5h bilkörning plus lite annat. Vi möttes av ett regnigt NYC igår men idag skiner solen och man känner sig nästan tvungen att ta sig ut från Millenium Hilton där vi bor med utsikt över Ground Zero.

Heh, jag satt i lobbyn på Millenium en halvtimme igår och väntade på en försenad bekant. Och förbi igen vid 3:30 i morse på vägen hem. Själv är jag 5 min bort på Marriott Downtown.

EoB! Dags att packa ihop nu... ska iväg och skaffa en present till en kompis. Och, hämta reparerat kamerahus.. fick sig en smäll under senaste resan.
Hoppas hinna närvara imorgon på den Inofficiella träffen i Stockholm, Monks, mellan fyra o fem.

Annars blir det att fixa försenad reseräkning och hoppeligen någon recension i helgen. :)

Tevlig Helg på er alla!

Sitter på kontoret i Seattle och vi skall köra pingsturnering och dricka öl efter lunch. Känns som att jag gjort detta nu varje dag denna vecka. Spöade våran Vice President igår med 3-1 och han vart måttligt road. Idag har jag siktet inställd på att ta över 1a platsen på kontoret.

Imorgon bitti 0715 bär det av till JFK i First och sen vidare till Washington DC på en dagsflight.

Toppen