Senaste nytt

Fredagstråden™

Har sett rangers mot islanders i MSG. Stor nitlott att inte ha med passet, fick inte köpa öl :-(. Försökte 3 ggr utan att lyckas, kul att bli nekad som 30+. Tar igen det nu efteråt, the pony bar är det som gäller just nu.

Haha, lider med dig! Blev också nekad ölinköp på MSG förra året när jag skulle se en Knicks-match. De var stenhårda och jag närmar mig 40... BC:are, beware!

Haha, lider med dig! Blev också nekad ölinköp på MSG förra året när jag skulle se en Knicks-match. De var stenhårda och jag närmar mig 40... BC:are, beware!
Jag har fått handla på Systembolaget mer än halva livet men får fortfarande visa leg, nu senast i höstas. Däremot kunde jag som 19-åring handla på Arlanda, trots att de har samma åldersgräns.

Jag har fått handla på Systembolaget mer än halva livet men får fortfarande visa leg, nu senast i höstas. Däremot kunde jag som 19-åring handla på Arlanda, trots att de har samma åldersgräns.
Har samma problem. Eller ja, ska man ta det som en komplimang kanske.

Tillbringar helgen i Khao Lak. Skönt med ett par lediga dagar och dykning på kuppen. Sen bär det av mot Singapore och jobb igen.

Jag funderar på om det är något som blivit uppstyrt på delstatsnivå på något sätt. Häromkvällen köpte jag och min kollega ett sexpack öl på ett CVS och trots att jag inte ser ut som 18 längre och min kollega är uppenbart 40+ så fick vi visa leg.

Köpa öl på en pub är inga problem, inte ens blivit frågad om leg på 60 tillfällen som jag köpt öl. Var inne på beer Culture igår och köpte med mig 5 öl som ska med till Sverige och det var inte heller några problem. Bara på sportevent jag nekats, fick köpa i Vancouver iaf, där godtog de mitt svenska körkort.

Någonting är det med amerikanska arenor och alkoholservering. Den enda gången jag blivit nekad att köpa öl var på Great American Ball Park i Cincinnati, tre olika id-kort (2x svenskt och ett från en större internationell organisation) nekades, de skulle prompt se mitt pass som jag givetvis inte hade med mig.

Min erfarenhet säger dock att ett amerikanskt bibliotekskort förmodligen hade funkat...

Kan säga att jag fick visa pass när jag skulle spela vid ett spelbord i Laughlin när jag var där en av gångerna för något år sen. De ville se ID och jag tog fram mitt pass och gav det till hon på andra sidan bordet. Hon gav det till sin chef och hon förstod sig på hur man tolkade ett pass och ringde till en vakt som tog mitt pass och följde med mig till en annan vakt som han gav passet till. När vi kom dit tittade den andra vakten på mig suckades och utan att titta på passet sa "You must be over 30 years old?". Jag nickade och sa "Yes, 32 years". Han titta på framsidan på passet och sa "all the way from Sweden" och gav tillbaka passet till mig utan att ha öppnat det. Han sa åt vakten som följt med mig dit att gå med mig till bordet igen.

Det är nog enda gången något kollat hur gammal jag är när jag spelat i Nevada ;)

Last edited:
Toppen