Lite nytt som jag iaf fick reda på idag var att de kommer ändra maten när man reser plus inom Europa till sommartabellen. Inte varm mat men blir "bättre" kall mat då antar jag.
Fick även veta att från 1/2 så SKA man få de röda prio taggarna på incheckad väska även på inrikes igen. SAS vet om att hanteringen av detta inte fungerar som det ska men är ett "prioriterad" fråga de arbetar med. Detta gäller även PRIO boarding som man får med EBG/EBD.
Fick även veta lite om att SAS håller på att byta bolag som har hand om IT lösningarna till några om är lite mer "på hugget" som de själva sa.
Fick även veta lite om det med hur det ska fungera med poäng uttag för EBD och EBG (Inom Europa) när det inte fanns vanliga award platser och det verkar som att alla platser ska gå att boka för poäng så länge det finns en plats ledig, antalet poäng det ska kosta kommer nog att hamna mellan 40-100 % extra och kan komma att variera beroende på vart man tänker åka och vilken årstid det är. I början kommer detta INTE att fungera med AMEX 2-4-1.
Sen handlade det lite om att det var jobbigt att åka till Stockholm när man istället kunde flyga direkt till CPH/FRA med iaf några flyg varje vecka. SAS hade inga planer på det inom en överskådlig framtid men kändes som alla deltagare tyckte de borde titta lite mer på det.
Något jag missat
OliT (Förutom att du gjorde reklam för BC då, men det var väl inte så viktigt för oss?)
En skön fredag då man tog ledigt för att bara äta mat och lyssna på detta och nu funderar man på hur man ska undvika os närmaste tiden