Senaste nytt

Fredagstråden™

Har sett rangers mot islanders i MSG. Stor nitlott att inte ha med passet, fick inte köpa öl :-(. Försökte 3 ggr utan att lyckas, kul att bli nekad som 30+. Tar igen det nu efteråt, the pony bar är det som gäller just nu.

Jag funderar på om det är något som blivit uppstyrt på delstatsnivå på något sätt. Häromkvällen köpte jag och min kollega ett sexpack öl på ett CVS och trots att jag inte ser ut som 18 längre och min kollega är uppenbart 40+ så fick vi visa leg.

Senast gången jag fick visa leg vid köp av öl var faktiskt i USA. På ett zoo utanför Chicago, närmare bestämt.
Gissa om jag blev förvånad då...

(SAS pendlarträff i Luleå)
(...)
En skön fredag då man tog ledigt för att bara äta mat och lyssna på detta och nu funderar man på hur man ska undvika os närmaste tiden ;)
Jag har blivit mer påverkad av bc än jag trodde. Varför ska man undvika OS (Austrian Airlines)? undrar jag. Samt sitter och knåpar ihop en vansinnesresa med propellerplan kors och tvärs Norge en fredagskväll när det är något på TV från Ryssland med en massa fyverkerier.

Det som slog mig var hur otrevliga vissa av de frekventa SAS-resenärerna var. Jösses, att stå där uppe och bemöta en del av den (onyanserade) kritiken.

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Det var inte långt ifrån att jag hade sagt till! Man slutar lyssna på "de gnällande" när det liksom inte kommer något konstruktivt från dem. Tyvärr så infriades mina fördomar om vilka som gnäller mest.....

Fredag morgon kunde inte starta bättre!
Mail från SAS och upgrade via OptionTown har gått igenom!
Glad också över att jag bestämde mig för att ta med stora kameran. Tidig promenad runt compoundet i Jersey och tog massor med bilder över den uppvaknande skylinen av Manhattan!
Dock är denna bild tagen med min gamla iphone4 eftersom jag inte har datorn med mig att föra över bilderna med.
image.jpg

Nu intagit en bistro-frukost på närliggande Marriott Hotel.

Trevlig Alla Hjärtans dag på er alla!

Mycket administrationsgöra att beta av innan jag åker söderut på söndag kväll.
Vi har dessutom fått ett nytt tidredovisningssystem som jag har bråkat med ett par dagar nu...
Så jag ser fram mot en låååååång fredag på kontoret.

Toppen