Senaste nytt

Fredagstråden™

Har sett rangers mot islanders i MSG. Stor nitlott att inte ha med passet, fick inte köpa öl :-(. Försökte 3 ggr utan att lyckas, kul att bli nekad som 30+. Tar igen det nu efteråt, the pony bar är det som gäller just nu.
Tog de inte ditt körkort eller något som ID?

Jag har inte haft några problem att komma undan med körkort, ID-kort eller liknande några gånger då jag lämnat passet på hotellet.

Ah, ser att jag inte läste resten...

Surt när de kräver passet - inte direkt något krav att springa runt med det på stan! Man får ju t.ex. köra bil med svenskt körkort (även om internationellt är att rekommendera).

Last edited:
Har sett rangers mot islanders i MSG. Stor nitlott att inte ha med passet, fick inte köpa öl :-(. Försökte 3 ggr utan att lyckas, kul att bli nekad som 30+. Tar igen det nu efteråt, the pony bar är det som gäller just nu.

Då det värre med dry Days innan valen i BKK - spelar ingen roll om du har passet för det är alkoholförbud "officiellt" men en tur med grabbarna grus dvs de som vet = taxichaffisarna så fick jag ihop en påse ganska snabbt och lördagen var räddad.

Jag VET att det är tisdag men när man har 48,5 timmar ledigt så känns det lätt som fredag. Har även piffat på fredagsstämningen med en smygöl med kompisen, tappa telefonen ner på spåret på t-centralen pga armbågande av en extremt sur tant som sa "så kan det gå" och fått vänta på trafikledare som kunde ta upp telefonen, shoppat på Quicksilvers 50%-rea samt tagit en öl till på stan. Nu hemma, dricker en Twisted Thistle och väntar på att Shepherd's pien som Mr Sofia har lagat :)
Kvällen kommer avslutas med ost, vin och Homeland! :cool:

Jaha då har man fått på sas md 80 flygning t-shirten, bc nyckelband och taggar samt SAS skyltar. Nu är det dags för pendlarträff i Luleå!

Last edited:
Jaha då har man fått på sas md 80 flygning t-shirten, bc nyckelband och taggar samt SAS skyltar. Nu är det dags för pendlarträff i Luleå!

Lite nytt som jag iaf fick reda på idag var att de kommer ändra maten när man reser plus inom Europa till sommartabellen. Inte varm mat men blir "bättre" kall mat då antar jag.

Fick även veta att från 1/2 så SKA man få de röda prio taggarna på incheckad väska även på inrikes igen. SAS vet om att hanteringen av detta inte fungerar som det ska men är ett "prioriterad" fråga de arbetar med. Detta gäller även PRIO boarding som man får med EBG/EBD.

Fick även veta lite om att SAS håller på att byta bolag som har hand om IT lösningarna till några om är lite mer "på hugget" som de själva sa.

Fick även veta lite om det med hur det ska fungera med poäng uttag för EBD och EBG (Inom Europa) när det inte fanns vanliga award platser och det verkar som att alla platser ska gå att boka för poäng så länge det finns en plats ledig, antalet poäng det ska kosta kommer nog att hamna mellan 40-100 % extra och kan komma att variera beroende på vart man tänker åka och vilken årstid det är. I början kommer detta INTE att fungera med AMEX 2-4-1.

Sen handlade det lite om att det var jobbigt att åka till Stockholm när man istället kunde flyga direkt till CPH/FRA med iaf några flyg varje vecka. SAS hade inga planer på det inom en överskådlig framtid men kändes som alla deltagare tyckte de borde titta lite mer på det.

Något jag missat OliT (Förutom att du gjorde reklam för BC då, men det var väl inte så viktigt för oss?)

En skön fredag då man tog ledigt för att bara äta mat och lyssna på detta och nu funderar man på hur man ska undvika os närmaste tiden ;)

Last edited:
Vaknade imorse i Barr, Alsace, tillbringade en halvdag i Strasbourg för att sedan stressa vidare till Frankfurt för att här på FRA upptäcka att jag, enl. biljetten, inte skall åka hem förens den 7/3. Jag vet, har läst Dr. Miles varningstråd, men trodde jag hade bättre koll!! (Stress-bokade den här resan pga sjuk kollega). Bokade om biljetten till sista flyget mot Arn. Kostade skjortan och 50. Liten tröst är väl att tillbringa x h på Senator Loungen. Imorgon grabbhelg i Köpenhamn, samling på Jerbanecafeet, imorgon bitti.

Lite nytt som jag iaf fick reda på idag var att de kommer ändra maten när man reser plus inom Europa till sommartabellen. Inte varm mat men blir "bättre" kall mat då antar jag.

Fick även veta att från 1/2 så SKA man få de röda prio taggarna på incheckad väska även på inrikes igen. SAS vet om att hanteringen av detta inte fungerar som det ska men är ett "prioriterad" fråga de arbetar med. Detta gäller även PRIO boarding som man får med EBG/EBD.

Fick även veta lite om att SAS håller på att byta bolag som har hand om IT lösningarna till några om är lite mer "på hugget" som de själva sa.

Fick även veta lite om det med hur det ska fungera med poäng uttag för EBD och EBG (Inom Europa) när det inte fanns vanliga award platser och det verkar som att alla platser ska gå att boka för poäng så länge det finns en plats ledig, antalet poäng det ska kosta kommer nog att hamna mellan 40-100 % extra och kan komma att variera beroende på vart man tänker åka och vilken årstid det är. I början kommer detta INTE att fungera med AMEX 2-4-1.

Sen handlade det lite om att det var jobbigt att åka till Stockholm när man istället kunde flyga direkt till CPH/FRA med iaf några flyg varje vecka. SAS hade inga planer på det inom en överskådlig framtid men kändes som alla deltagare tyckte de borde titta lite mer på det.

Något jag missat OliT (Förutom att du gjorde reklam för BC då, men det var väl inte så viktigt för oss?)

En skön fredag då man tog ledigt för att bara äta mat och lyssna på detta och nu funderar man på hur man ska undvika os närmaste tiden ;)

Det var nog det mesta. Fast SAS menade ju själva att det inte blir dubbla poängpriset på de garanterade EBD-platserna, utan "jag vet inte om det blir 30-40-50-60 procent". Det som slog mig var hur otrevliga vissa av de frekventa SAS-resenärerna var. Jösses, att stå där uppe och bemöta en del av den (onyanserade) kritiken.

Edit: Jo, det som jag tyckte lät intressant (eller lite skrämmande) är att man lovade förhållandevis stora förändringar i balansen mellan Go och Plus. Det var tydligt att man från SAS sida inte upplevde att uppdelningen var riktigt fungerande, och att det skulle tillkännages en hel del i slutet av februari. Apropå det ska jag skynda mig att boka mina två Mileage runs som planeras i Plus, jag misstänker att bokningsreglerna (eller priserna) kan ändras en del framöver.

Last edited:
Det var nog det mesta. Fast SAS menade ju själva att det inte blir dubbla poängpriset på de garanterade EBD-platserna, utan "jag vet inte om det blir 30-40-50-60 procent".

Jo men det är ju inte helt bestämmt än så tog det säkra före det osäkra och skrev upp till 100% så ingen skulle bli arg på oss sen :)

Det som slog mig var hur otrevliga vissa av de frekventa SAS-resenärerna var. Jösses, att stå där uppe och bemöta en del av den (onyanserade) kritiken.

Jo, vissa av dem funderade jag på vad de var för människor tom. Tyckte nästan lite synd om dem som skulle svara ibland. Trodde dock de som jobbade med revenue management skulle få lite mer frågor och så. Fast det var ju kul att de var flera än 10 personer från sas där för att svara på frågor.

Föresten, då varken du eller jag fått några rabattkoder som de pratade om kan man ju undra vilka som får såna...

Toppen