Senaste nytt

Fredagstråden™

Lite sent då det redan är lördag, men det har varit en hård vecka hos kund som ska utbildas och migreras. Det gör att man inte orkar allt för mycket annat samtidigt.

Är just nu i Rochester, NY, på väg till Niagara för att komma bort lite från jobbet över helgen.

Ett besök över helgen i Skopje för att gå på After Work strax och imorgon köra en grabbkväll med lite polare.

Austrians F100 levererar från rad 4a på en full flight mellan ARN-VIE och kanske ca 50 pers mellan VIE-SKP

Trevlig helg

Sitter och smuttar på en GT i ARN gold loungen och slötittar på "På spåret" på tvn i väntan på det sena kvällsplanet till CPH.
snön vräker ner och det verkar vara en hel del förseningar så det ska bli intressant att se när man kommer iväg.

edit: nu en timme försenat så jag hinner äta ostbrickan de precis satte fram också :)

Last edited:
Avnjuter en lagom produktiv Fredag efter en vecka med flytt och en snabb ToR resa LLA-ARN-LLA för att ta emot flyttgods och sen upp igen för att bli av med min lägenhet. Nu bor jag hos nyinflyttade kompisar och har precis bestämt mig för att stanna hemma ikväll istället för att ge mig ut på stan och frysa/göra av med pengar.

På måndag flyttflyger jag ner till Stockholm där jag ska bo och skriva mitt exjobb innan jag blir civilingenjör. Och har jag lite tur kan jag boka en ARN-MMX ToR i veckan så jag säkrar mitt A3*G och kan börja peta in miles till SAS igen.

Äntligen hemkommen efter ett besök för mycket till vårt östra grannland. Kom in med båt till Helsingfors, och strax efteråt hade isrännan vi brutit upp frusit igen. Till och med lokalbefolkningen klagade på kylan.

Dessutom diskret utkörd från SAS-loungen i HEL. De stänger 15 minuter före sista planerade avgångstiden för dagen, men tar inte hänsyn till om sista flyget är försenat (inte första gången jag blir utkörd av samma anledning). Dock alltid trevligt att avrunda arbetsveckan med en tur med Blue1 och B717. Vid start hör man bara ett svagt brus från motorerna och vindsuset utanför fönstret.

Har sett rangers mot islanders i MSG. Stor nitlott att inte ha med passet, fick inte köpa öl :-(. Försökte 3 ggr utan att lyckas, kul att bli nekad som 30+. Tar igen det nu efteråt, the pony bar är det som gäller just nu.

Toppen