Senaste nytt

Fredagstråden™

Tja vem vet om jag blir blåst men det står då ett F på bekräftelsen :confused: Återkommer med klart besked efter helgen :cool:
Det är väl bara att hålla tummarna. Dock så finns inga bokningsklasser för första klass på någon av flygningarna med Thai till Singapore under lördagen. Däremot görs två av flygningarna med Boeing 747 som borde ha en första klass kabin längst fram i nosen, men frågan är om servicen är första klass eller business class.

@AHO o Jacob o alla ni andra som undrar hur detta skall gå.

Svar kommer så snart jag själv vet. Förhoppningsvis efter incheckning imorgon :)

Jaha, då var det fredag igen och som vanligt är man på "jobbet", dvs i loungen och väntar på att flyga hem. Tyvärr blir det AF inatt, men det är så illa tvunget för att få ihop 70k i år. Förhoppningsvis lyckas jag sova lite ombord iaf.

Hemma efter 21 dagar på resande fot i sydamerika, 6 olika bolag, 11 flygplatser, 35000 flugna km. Trodde aldrig jag skulle säga det, men fasen vad skönt att vara hemma. Idag har jag flugit med TK's A320 till IST-ARN. Där hade de riktiga Businessclass stolar, tre rader med 4 sköna stolar i rad. Blev aningen förvånad, då vi flög ut så var det som på många andra europeiska bolga, dvs blockat mittsäte.

Jag och flickvännen kom i torsdags kväll ner till Göteborg efter en trevlig måltid på Stockholm Fisk i Sky City. Passade på att utnyttja Club Carlsons dubbla restaurangrabatt (för upp till 6 personer) och fick som guldmedlem 30% rabatt på vår måltid med dussinet ostron och lite annat gott.
Är just och besöker min mamma och på lördag kväll blir det födelsedagsfirande för flickvännen med restaurangbesök tillsammans med goda vänner.
Synd att man inte får dubbla poäng på Diners den här helgen... ;)

Börjar med att göra avbön inför alla här på forumet. Jag hade fel. Så går det när man skall vara kaxig o bara drar upp mobilen på restaurangen o säger inga problem jag bokar första klass över helgen. Hon på resebyrån sa det går nog bra. sen kollade jag inte mer. Mitt fel. incheckningen var lite små rolig, den lilla gulliga brunögda bakom disken tittade på mig och sade på sin mjukaste thai-engelska "solly sil somting long u ticket no F class only C class sil" jag bara nickade och log, hon lyckades totalt smälta mig med sin stora bruna ögon. Kom bryskt tillbaka till verkligheten av en vass armbåge i sidan och ett litet morrande från en annan brunögd skönhet som tyckte att C duger nog åt oss.
Sorry jag hade fel men tror nog att det blir en bra helg ändå. Idag tänds alla juldekorationer upp o det är ett event i Singapore som man inte vill missa.

måste ju bara älska den svenska jantelagen..suck...nej du får absolut inte ha det bättre än någon annan och framför allt får du inte stå ut i mängden..ja läs sep tråd om detta...

Toppen