Senaste nytt

Fredagstråden™

Blev ju en bra fredag med A380 bokning till SIN och allt. Dessutom åker min fru och dotter till Östersund på måndag - första flighten någonsin för Linnea! Ska logga och spara boardingpass såklart :)

Har spenderat förmiddagen på ett knökfullt tåg från västsverige till huvudstaden och nu sitter jag i en välfylld Menzies lounge på Arlanda. Dags för några timmar Skyteam....

Måste säga att Menzies loungen inte är mycket att bli upphetsad över. Visst är det bättre med en halvdan lounge än ingen lounge, men det är faktiskt klasskillnad på SAS loungen jämfört med Menzies loungen.

CKG-HKG med KA nu i eftermiddags. Imorgon bär det av med CX till KUL, lördag biz class-buss till SIN och sen SIN-HKG-CKG på söndag - en liten lagom helgutflykt. ;)

Jag hämtar fru + barn på ARN om 2 timmar. Fyra dagar som gräsänkling låter spännande men det innebar mest extra jobb och tomt i sängen när man kom hem :)

Fick tillbaka mina 260.000 poäng efter att ha avbokat C award till BKK. Nu har man 750.000 poäng på EB/US kontona igen...och ingen tid att flyga ;)

Har precis haft en bra dialog med min chef där jag uttryckte mitt missnöje med vår resepolicy som säget att vi bara får resa på sk SAP-biljetter i N-klass. Det är en typ av agentbiljetter som säljs i resebranschen som är billiga men du är också "subject to offloading" som det så charmigt står på boardingkortet. Nu får jag börja boka "riktiga" biljetter så länge de håller sig inom samma prisnivå som SAP-biljetterna, det gäller bara att vara lite om sig och kring sig vid bokandet helt enkelt! Nu går jag för *A Gold!

Just nu i Bangkok men helgen blir i Singapore åker ner med TG imorgon "F" såklart. Så det lär bli en del shopping och ett besök på Raffels longbar imorgon. Söndagen blir det mer shopping och middag på något trevligt ställe, Tillbaka på jobbet i Bangkok på måndag

Ps: 32c sol så långt från det svenska höstrusket man kan komma :cool:

Toppen