Senaste nytt

Fredagstråden™

Då var det fredag igen då! Ledigt från jobbet idag och en helg i Barcelona att se fram emot. Åker ARN-BCN i eftermiddag med Spanair i ekonomi så det kanske är något att skriva reserapport på ;)
Just nu funderar jag på om det finns något sätt att checka in online (har en SK codesharebiljett köpt på WF:s web...)
Hoppas på en skön helg med åtminstone lite sol, det verkar lite ostadigt runt medelhavet just nu. Fast allt är ju bättre än den svenska novemberdimman!

Fredagen började med att jag vaknade tidigt och utsövd samt upptäckte att jag blivit uppgraderad till Malév Gold efter statusmatchningsracet till BUD i förra veckan! Knappt 5 dagar tog det från att jag mailade in. :)

Halvdag på jobbet idag märkte jag när jag kom innanför dörren och all kanslipersonal var som bortblåst. Fast jag jobbar ju alltid konstiga tider i alla fall, så för mig spelar det ingen roll.
Har en rätt så lugn helg framför mig. Om nu bara vädret kunde bli lite roligare än dimma och flygande ispartiklar...

Agerade mötesledare samt föredrog om tjänsterna inom vår verksamhet på arbetsplatsträffen i onsdags, vilket gick bra med tanke på att jag inte kunnat sova en enda timme under natten. Det blev dock en ganska kort arbetsdag efter det...
Fick också veta att jag ska på ett möte i Umeå i början av december, så det blir väl till att boka lite mer flyg då.
Det fanns 1 plats kvar KRN-ARN i W-klass (low economy), så jag bokade den och kollade sedan vad prisglappet till nästa nivå blev och det var 175 kr till Q-klass med 100% EB-intjäning, så det blev att boka den och sedan boka av W-biljetten.
Vad gör man inte för 555 poäng till? :)

Ska väl ta en sväng förbi "Röda Mulen" idag och hämta ut en påse "gott och blandat" innehållande några flaskor Heidrun, dvs kalifornisk mousserande mjöd med diverse smaksättningar, som jag beställt hem samt kanske också en Mackmyra Special 07 som släpptes 1 november.

Trevlig allhelgonahelg till er alla!

Last edited:
Blir en myskväll den här fredagen också efter en lång arbetsvecka. Piper heidsieck brut står i kylen och ytterliggare ett avsnitt pan am med datoranimerade flygplan (haha)

Tillbringade fredagen på amazonfloden och avslutade med en nattflygning till Sao Paulo. Nu sitter jag i SMILE loungen och väntar på flyget till Buenos Aires.

På väg till arlanda, ARN-CPH, packa om väskan och sen iväg igen, trevlig helg det.
Borde bli mer aktiv på forumet än att bara tjuvläsa runt.

Trevlig helg till alla!

Nu har jag varit hemma lite väl mycket så på fredag åker jag till Stockholm (någon som har förslag på vad man kan göra där på fredagskvällen?) sen är det GOT veckan efter och sen hem och spetsvända för att på fredagen flyga till CPH. Sen blir det DUB (får väl skriva något om loungen där om jag hinner) sen när jag kommer hem till Luleå igen är november slut och december börjar med en helg i Stockholm..

Fredag igen och dagens överraskning är att jag vann en logotyptävling vi hade internt på jobbet. Slängde ihop en idé jag fick igår och skickade in. Deadline var i dag, 11-11-11 klockan 11... De hade fått in 7 bidrag. Logotypen kommer att användas under hela nästa år för diverse marknadsföring och event. Återstår att se vad prissumman är, för det minns jag inte. :)

I helgen blir det, förutom att jobba, ölprovning på lördag kväll och vinprovning på söndag kväll. Tur att det blir ledigt måndag-tisdag så att dimman hinner lätta till onsdagens jobb. I övrigt stundar en resa till GOT till veckan som kommer, så det blir lite att se fram emot.

Trevlig helg!

Snart är det hem och packa ihop mer i lägenheten inför en större renovering.... men först, fakturering och så ligger jag efter på reseräkningsfronten (varav en renderar en faktura!).
Och, så har jag lovat skriva en reserapport, så det är hög tid att effektuera den ... men, lite mat och något glas vin lär det bli och lite semesterplanering inför nästa år.

Trevlig helg på er!

Toppen