Senaste nytt

Fredagstråden™

Hälsningar från Aitutaki, Cook Islands!
Kom hit igår och har installerat mig på Paradise Cove - ganska nära flygplatsen och västerut på ön. Trevlig bungalow alldeles vid stranden. Vädret har hittills varit kanon och härligt turkos lagun att plaska omkring i. Inga hinkar-vatten-regnskurar som på Rarotonga ännu, bara ett par stänk nu på kvällen. Det är ju regnperiod nu, trots allt. Men fortsätter det så här veckan ut är det ju strålande.

Mygg finns det här, både på dagen och natten. Har hittills gjort av med två flaskor MyggA och nu ska jag testa nåt nyzeeländskt som jag köpte här. Dock så verkar de inte ha någon Dengue just här. Det har tydligen förekommit ett par fall på Rarotonga under 2012.
Om inte medlet hjälper får jag väl ta fram cigarillerna alternativt en Partagas no. 4 och röka bort dem. :) Bara idag kan jag räkna ihop ett tiotal bett. Det måste vara stealthmygg, för de syns inte, hörs inte, känns inte och sedan har man ett gäng röda kliande saker på kroppen.

Igår fick jag dra ut på rovdjursjakt då en stor fet brun skalbagge med 3-4 cm långa antenner bestämt sig för att kampera i min säng. Det blev att välta upp all inredning för att ta rätt på den. Lyckades knocka den till slut och fördriva den till jällare slaktmarker via toaletten. ;) Så då får man se om talessättet "Don't debug, there's always another bug" stämmer... Hoppas inte!

Hyrde en cykel för 10 NZD/dag idag. Cykeln är 18-växlad, men låst vid endast en växel. Finns iaf inte så många backar att tala om här. Cyklade in till Arutanga (huvudorten) och tillbaka. Insåg att det faktiskt var ett par år sedan jag cyklade senast. Dessutom har sadeln ingen fjädring, så det är god buttache-faktor.

Var uppe på öns högsta punkt, Maungapu (124 m) och kollade utsikten och tog mig sedan till närmsta resort för middag. Klockan 20 är det typ mörkt och det finns inga gatlyktor, så när man ska ta sig hem är det fackla eller mobilens ficklampsapp som gäller. Så det var lite lätt intressant att cykla hem efter middagen med de premisserna, på vänster sida dessutom. Å andra sidan är det ju ingen trafik att tala om heller. Only on the Cook Islands - don't try this at home... :p

Skulle gärna ladda upp nån bild, men då Wifi:t arbetar i snigelfart så får det vänta.
15 NZD/dag kostar det, dvs ca 80 SEK. Iaf ingen begränsning på 50 MB per voucher som det var på Rarotonga.

Nu ska jag sätta mig på balkongen med en bok, ta några glas tasmansk single malt och lyssna på när gekkoödlorna utstöter sina underliga ljud!

Trevlig helg!

Talessättet "Don't debug..." stämmer...
Fick jaga en likadan skalbagge kvällen därpå. Fick dock fatt i den rätt fort.
Idag har det varit regnväder och myggen ettriga som tusan. Fick nog en 15-tal bett trots allt klägg jag smort in mig med.
Ska försöka boka en lagunkryssning till torsdag. Hoppas på bättre väder till dess.

Bra start på fredagen - de sista milesen från mitt Asien-äventyr trillade in och skickar upp mig till A3*G (förlåt!). Totalt krävdes 27 400 miles i luften på grund av bokningsklasser som ej gav 100%. Undrar hur många faktiskta miles ett SK*G kräver på SK-metall, då Eurobonus är väldigt generösa med avrundningen, till exempel ARN-FRA ger 1000 miles till EB men bara 732 till A3. Sedan kickar ju in silverbonusen in efter lite mindre än halva guldsträckan.

I övrigt väntar lite träning och lite drickande. Trevlig helg!

På väg till KLR ... bokat taxi som ska möta upp. Förra gången fick vi vänta längre tid än själva flygningen på en bil! Men, det ska bli trevligt.

Ordnat med lite admin idag kring nästa träff på Monks i Stockholm, med stor hjälp av Dr. Miles.

Kännde mig torr i halsen då jag skulle laga mat idag så jag tog det "säkra för det osäkra" och lagade mig en GT, mmmm va den satt bra nu kan helgen börja! :p
Snart blir det till att knäcka en krabba och se på en gammal klassiker "Space Balls" på DVD med frugan å barnen.:eek:

Jahopp, sitter på BHX och får reda på att SK2536 är sent 45minuter vilket är precis min transfer tid i CPH vidare till GOT, så då blir man väl fast i CPH. :(

Gääääääääsp..hemma efter en låång vecka lite överallt...

Trevlig Helg från en topp nära hem :)

91jeyg.jpg

Vecka 7 hägrar, dvs sportlov för oss i västsverige med barn i skolan. Kommer att sköta jobbet från Orsa till veckan. Hade planer på att knäcka 10 mil längd under veckan, för första gången sedan 1994. Men en lätt förkylning sätter nog p för det. Synd när man äntligen kunde ha lite tid för det. Men 10 mil på en vecka är blaha-blaha jämfört med novmeberlägren på den gamla goda tiden, då var det typ 30 mil per vecka:p

Toppen