Senaste nytt

Fredagstråden™

Återigen fredag... Dags att flyga GOT-ARN-GOT idag... Dock är ju inte de tidiga morgonflighterna det bästa jag vet.
Du ser ut att få en ganska fin dag i STO iallafall. Själv är jag på jobbet, egentligen pappaledig men har ändå avsatt fredagar till jobb för att inte komma för långt efter. Dessutom, ganska skönt att få umgås med vuxna mämnnsikor och inte bara en 4-årig kille som snackar oavbrutet, en 17 månaders med ett rörelsemönster som skulle göra Cirkus Cirkörs akrobater avundsjuka och alla hemmamorsor som ska jämföra graviditeter och förlossningar på ett sätt som gör att killars lumparhistorier bleknar ganska fort. Nu ska jag börja analysera resepolicies!

Det blir en lugn kväll för min del. Imorgon väntar Stockholm halvmarathon så behöver vara pigg och alert.

De första 17 kilometerna är inga som helst problem, men sen börjar det, de sista 3-4 kilometerna är en ren plåga och allt handlar om hur mycket man kan plåga sig själv. Man funderar på varför man överhuvudtaget utsätter sig för det, och dessutom betalar pengar för det. Och lik förbaskat när man väl kommit i mål och träningsvärken lagt sig så sitter man och letar nya lopp. Det är lustigt det där.

Hoppas på fint men inte alltför varmt väder. Någon mer här som ska springa?

Det blir en lugn kväll för min del. Imorgon väntar Stockholm halvmarathon så behöver vara pigg och alert.

De första 17 kilometerna är inga som helst problem, men sen börjar det, de sista 3-4 kilometerna är en ren plåga och allt handlar om hur mycket man kan plåga sig själv. Man funderar på varför man överhuvudtaget utsätter sig för det, och dessutom betalar pengar för det. Och lik förbaskat när man väl kommit i mål och träningsvärken lagt sig så sitter man och letar nya lopp. Det är lustigt det där.

Tyvärr inte, laddar för Tjurruset, då ska det köttas på rejält! Löpning is the shit!

Tyvärr inte. Sprang min första i och sista halvmara i Örebro 86, tror jag. Öppnade första 10 på 37 min, efter 14 km sa benen att vi gillar inte att springa på asfalt, nästa 10 gick 43 min och kom i mål på 1.24. Insåg sedan att försöka komma under 1.20 skulle ta för mycket tid från skidträningen:) Har fortsatt att hålla mig i skogen när det ska springas:D 24-timmarslopp på skridskor är däremot kul:D

Lycka till imorgon.

Jag har hört att människan är det enda djuret som plågar sig för att det är så skönt efteråt, typ som att duscha kallt. Lycka till!

Idag är jag så trött så trött. Gör ont i hela kroppen och känner mig som en säck äppelmos. Blir att åka hem och SOVA i 2 dagar.

Gick du så hårt åt spriten i loungen nu när du kom in i Scandinavian Loungen? :)

Skämt åsido, själv är jag hemma och jobbar genom att följa upp saker via mail. Passar även på att utnyttja det underbara och lagom varma vädret ute till att snickra klart lite möbler som påbörjades under augusti men inte hann bli helt klara. Det är rätt skön omväxling att stå ute och jobba med riktiga verktyg istället för virtuella då och då. Men det får inte bli för ofta...

Last edited:
Denna vecka har jag inte jobbat mycket, fick lov att hjälpa till en halvdag igår fast då satt jag på poolkanten här nere i Spanien så det kändes nästan som semester när jag jobbade med :)

Besökte loungen på ARN utrikes första gången i måndags då jag flög hit till värmen. Blir en lugn helg med och sen en hemresa på tisdag till LLA via OSL och ARN.

Sitter hemma och går igenom gamla boardingkort, läser businessclass.se och kollar på awardbiljetter, lugnare fredag än så kan det inte bli. Imorgon blir det golf och jag tänkte att jag skulle spela utan att vara bakfull för en gångs skull.

Inte en enda flygning denna veckan, känns riktigt overkligt, och faktiskt lite skönt.

Sitter hemma och går igenom gamla boardingkort, läser businessclass.se och kollar på awardbiljetter, lugnare fredag än så kan det inte bli. Imorgon blir det golf och jag tänkte att jag skulle spela utan att vara bakfull för en gångs skull.

Inte en enda flygning denna veckan, känns riktigt overkligt, och faktiskt lite skönt.

Ohhh, vilken mysfredag, gamla boardingkort mm;)!

Toppen