Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredagen den 13. Nekad ombordstigning på TK1790. Med två småpojkar. Förväntansfulla sådana. Orsak: jag har av någon obegriplig anledning bara fått med de två första bokstäverna i efternamnet på ena sonen. Det var vid lunch det. Efter fyra timmar i bil... En heldag landside på Arlanda senare börjar det nu närma sig boarding på nödlösningen. En EB award till Göteborg... Nåväl - de tycker om flygplanen med orangemålade motorer.
Oj vad tråkigt. Känner hur besviken och irriterad jag själv skulle bli om det hände mig. Hoppas dagen slutar bättre för er!

En fantastisk kväll som rundar av en mycket trevlig vecka. För ett par veckor sedan var det FCT, Lufthansa F och Thai F. Nu back to basics vid lantstället. Båda upplevelserna är fina men Lufthansa F/Thai F når inte riktigt upp till denna nivå. Vinet smakar extra gott eftersom både Åsa Romson och Mona Sahlin är borta för evigt. I morgon sjösättning av båten och lite bastubad i sjön som är +6 grader. Skål på er:)

sunset1.jpg
sunset2.jpg

sunset4.jpg

Attachments

• sunset3.jpg
    sunset3.jpg
    65,1 KB · Visningar: 133
Efter fredagsfadäsen med nekad boarding följd av en eftermiddag landside på ARN, försenat flyg, förstört bagage, ståplats på flygbussen och en back-to-reality upplevelse på ett Scandichotell där jag saknar status börjar helgen utveckla sig till det bättre.

Småpojkarna är glada. De har varit över molnen. Sett rymden där uppe, ni vet när man tittar ut och uppåt så mycket man kan från fönsterplats. I morgon ska misstaget kompenseras på leksaksaffärer genom Legoköp. Förmodligen blir det resans dyraste post... Vaskandet av SAW-biljetterna inkluderat. Returresan till ARN i morgon eftermiddag sker med CRJ900 - en kärra jag jagat ett tag. Och väl där stannar vi på det familjevänliga Arlandia där de är både förstående och medvetna om kunders status. Pojkarna får sin pooltid. Om än i en flygplatshotellskällare... :)

Tråkigt med strulet men låter ändå som att du ordnat en fantastisk upplevelse för kidsen. Även om det inte gick riktigt som det var tänkt.

Tråkigt att det inte gick som du tänkt dig. :( Jag tror att jag hade valt lego-shoppen före Istanbul om jag varit liten gosse idag. Så det kanske inte är helt
bortkastat ändå. :)

#lego4lyfe.

Toppen