Senaste nytt

Fredagstråden™

Jaha då har sommarens andra lediga period på 30 dagar börjat, förra var "bara" 20 dagar :eek:
Som tack för det så har man fått flunsa, suck...
Vi har grisfest i byn i morgon, får se om man orkar släpa sig dit. Tror man får offra sig bara, det bjuds på helstekt gris som grillas över björk/al ved i ca 8 timmar, otroligt gott ska ni veta. Trevlig helg alla från ett soligt Åland

Aland vacker minnen da jag var dar varje ar I min ungdom, vi hade stuga I kattby/hammarland. Maste helt enkelt ta med mig fru och barn dit snart - jag insisiterar pa baten dit men min fru ar sjukt radd for att aka bat, Kanske blir flyg men det kanns fel till Aland ;)

Aland vacker minnen da jag var dar varje ar I min ungdom, vi hade stuga I kattby/hammarland. Maste helt enkelt ta med mig fru och barn dit snart - jag insisiterar pa baten dit men min fru ar sjukt radd for att aka bat, Kanske blir flyg men det kanns fel till Aland ;)

Ta Kapellskärsbåten så går d på drygt 2 timmar, skicka ett PM före ni åker så fixar jag med lite "anti räddsle" information... :)

Efter en veckas hett arbete, 35-40 grader, på ett bygge i Tangshan, Kina, njuter jag av ca. 1.5 l kallt "källvatten" på mitt hotellrum. Trots vissa språkförbistringar har mina 8 glada och entusiastiska elever genomfört utbildningen galant. På Söndag åker jag till Bejing för två dagars ledighet. :)

Spenderar fredagskvällen med Tour de France på TVn samtidigt som väskan packas. På söndag morgon bär det av till Nordamerika. Air Canada från London till Montreal. Sedan vidare via Las Vegas till San Francisco. Förhoppningsvis blir det reserapport efter hemkomst.

Planerar min brors svensexa lite grann... I övrigt TGIF. Jour på söndag och jobb på måndag (34h pass) sen blir det mkt jourkomp för att kunna resa lite. Diskuterar med min chef om att kunna åka på en traumakurs i Helsingfors har redan börjat planera routing mellan gbg och hel. Just nu GOT-ARN-HEL-CPH-GOT blir en del loungebesök där då. Annan routing som någon har bra tips på'?

I eftermiddag har jag ofrivilligt kört ett milage run med Västtrafik. Det blev 3 resor genom Chalmerstunneln inom 40 minuter. Parkerade bilen i stan och upptäcker att jag parkerat fel så det blir bara till att åka tillbaka och parkera om. Nåväl, jag fick användning av mitt 3-månaders TP på Västtrafik :p

Ganska meningslöst inlägg, men nu blir det i alla fall öl på Lilla London med min bästa vän och imorgon är det Bc.se Göteborgsträff!

Fredagen tillbringas på altanen med en GT. Tittar och planerar alla roliga rutter jag kan flyga när jag positionerat om mig till sydkinesiska sjön i höst.

I eftermiddag har jag ofrivilligt kört ett milage run med Västtrafik. Det blev 3 resor genom Chalmerstunneln inom 40 minuter. Parkerade bilen i stan och upptäcker att jag parkerat fel så det blir bara till att åka tillbaka och parkera om. Nåväl, jag fick användning av mitt 3-månaders TP på Västtrafik :p

Tur det inte var efter 27 juli för då kan man inte åka vagnen genom den tunneln alls på ett tag. ;)

Imorgon blir det pubrunda i Stockholm, börjar på Oliver Twist, sedan till Akkurat. Vad som sker efter det får vi se. På söndag ut med båten om det finns ork till det. En helg helt i min smak med andra ord.

Toppen