Senaste nytt

Fredagstråden™

Hemskt det är med eftermiddag, slutar 22:48 fredag för att börja jobba igen 06:00 lördag. 12h skift också, brukar sluta med att jag inte alls sover natten fre-lör för att vara en zombie hela lördagen, gäller att härda ut ;) Fixat med min 27" iMac hela kvällen, blev så less att leva med en 11" dator hemma. Tänkte först skaffa en skärm, men det kändes jobbigt och då var det lika bra att köpa en hel dator direkt. Känns sjukt stor, och fy bubblan vad skönt att köra flera fönster direkt utan att behöva växla. En bra arbetsyta att jobba på, troligtvis årets bästa köp. Nu är frågan om jag ska byta ut Macbook Air mot en iPad när jag reser. Allt för att spara vikt.

Nu är frågan om jag ska byta ut Macbook Air mot en iPad när jag reser. Allt för att spara vikt.

Efter jeg har anskaffet mig en MacBook Pro 13'' er jeg begyndt at lade iPad'en blive hjemme. Men du har nok mest gavn af en iPad - det er vel sjældent du er i samme fly / lounge i mere end 1 time :p

Efter jeg har anskaffet mig en MacBook Pro 13'' er jeg begyndt at lade iPad'en blive hjemme. Men du har nok mest gavn af en iPad - det er vel sjældent du er i samme fly / lounge i mere end 1 time :p

Jo väldigt sällan jag egentligen har behovet av en dator. Det jag vill göra är väl att skriva, frågan är väl hur bra man skriver på en iPAD med BT tangentbord. Ska undersöka möjligheterna :D

Hemskt det är med eftermiddag, slutar 22:48 fredag för att börja jobba igen 06:00 lördag. 12h skift också, brukar sluta med att jag inte alls sover natten fre-lör för att vara en zombie hela lördagen, gäller att härda ut ;) Fixat med min 27" iMac hela kvällen, blev så less att leva med en 11" dator hemma. Tänkte först skaffa en skärm, men det kändes jobbigt och då var det lika bra att köpa en hel dator direkt. Känns sjukt stor, och fy bubblan vad skönt att köra flera fönster direkt utan att behöva växla. En bra arbetsyta att jobba på, troligtvis årets bästa köp. Nu är frågan om jag ska byta ut Macbook Air mot en iPad när jag reser. Allt för att spara vikt.

Köpte du TP förra åtet? ;)

Lördagen spenderades med familjen på Fyrishov i Uppsala.
Min son pekade en hårig man (som hade ganska mycket hår från huvudet till fötterna) och frågade mig om mannen använder tvål eller schampo när mannen tvättar sig sin kropp.
Ja, det var en bra fråga som jag kunde inte svara på. :confused: Har någon svar?

För övrigt, jag sprang på en rolig video på YouTube. Som en gammal arkadspelfantast och har sett en hel del ryssar när de var berusade, tyckte jag att det var skojigt.
[video=youtube;nIz7rz3WOtM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nIz7rz3WOtM[/video]

Och jag som går och funderar på att byta min MacBookPro mot en MacBookAir för att få ned handbagagevikten. (Släpar ändå med min iPad hela tiden, har väl inte läst BC alls på en dator sedan jag upptäckte Tapatalk...) en fördel med iPad är att man slipper alla flashfiler

Och jag som går och funderar på att byta min MacBookPro mot en MacBookAir för att få ned handbagagevikten. (Släpar ändå med min iPad hela tiden, har väl inte läst BC alls på en dator sedan jag upptäckte Tapatalk...) en fördel med iPad är att man slipper alla flashfiler

Dator och iPad när du reser? :eek:

Känner att man blåser mig i nacken när jag är lite off topic men ipad med Office funkar inte lika bra att skriva på som en dator, och bildfiler från kameran funkar bara med dator...

Toppen