Senaste nytt

Fredagstråden™

Dagen spenderades mest av tiden på Skansen med frökenFlyingFire, stället har mer att bjuda på än man tror. Och med en personlig guide som kan mycket om allt blev det en väldigt intressant runda. Sen middag i stan, nu sitter/springer jag hemma och ser på Breaking Bad medans jag packar inför helgens roadtrip till (nästan) Ulricehamn för en 25+25=50-årsfest med en massa av mina gamla klasskamrater från Luleå. Japp, det har gått ett halvår sen jag flyttade och jag saknar dem, så vad gör man inte?

Härligt varmt i Stockholm idag! Har just kommit ner för att vara med på kvällens BC-träff på Monks. Ska checka in på Royal Viking om en stund och sedan göra några ärenden.

I Kiruna igår var det inte så mycket sämre, så det blev att ta en kall "liten" öl till älgen! :)

Attachments

• ForumRunner_20140724_124715.png
    ForumRunner_20140724_124715.png
    {memory} MB · Visningar: 324
Dags att ta sig till Landvetter med destination Mallorca.

Namnsdag idag så vi får fira det med ett glas bubbel på GOT!

Lämnade Gotland igår efter två sköna veckor. Idag bör det av till Mallorca och en vecka där innan semestern rundas av med ytterligare en vecka på Gotland.

Efter en stillsam återhämtning efter gårdagens dubbelt så långa tågresa och en lång Monksträff sitter jag nu i SJ lounge och det börjar inte bra så nu kan ni fortsätta garva åt mig och min idé att åka tåg. 17:14 har blivit 17:30 och även 17:40. Ha en bra kväll - själv skall jag åka tåg. Jag är inte bitter. ;-)

Har haft fest/middag med fruns/våra sicilianska vänner på campagnian i all enkelhet. Kl är nu 02.00 lördag morgon en del folk är kvar, barnen är fortfarande vakna förutom sonen, 8, som har slocknat men dottern 10 är still going strong. Jag hade äran att stå för musiken på dator och minimalistisk högtalare. Och ut "brakade" ABBA, ganska intressant. Ungarna gillade Mamma Mia och själv måste jag erkänna att jag har blivit ABBA-evangelist på gamla dar. Jag var ju 12 när dom vann i Brighton och då på 70-talet var det väl ok att ha någon ABBA singel i samlingen, men man skrek ju inte ut att man gillade ABBA. Speciellt som jag även gillade Ebba G, Sex pistols, Nationalteatern. Ny Våg var ju även givet att lyssna på när man kom hem från skolan. Tycker det är lite småkul med denna komplexa musiksmak, men jag är nog inte ensam i min generation:D Men dom (ABBA) har varit jäkligt skicklig på att vårda sitt varumärke. Men utan bra musik går det inte:D

Toppen