rob74
Medlem
Här uppe i Luleå är det iaf än så länge ganska lugnt, förutom att det har ösregnat en stor del av dagen då..
Inga dumheter på gång vad gäller tågen norröver? Åker från Kiruna 13:41, hoppas jag...
Här uppe i Luleå är det iaf än så länge ganska lugnt, förutom att det har ösregnat en stor del av dagen då..
I morgon ska jag leverera ett stort fat som ska bli någons julklapp.
Sen kopiera några kapitel som ska plöjas igenom i helgen.
Nästa vecka kurs och bo "borta" i sin egen stad. Tyvärr inga poäng att hämta...
Jag tänker öl, men misstänker keramik/porslin?
Tips: Ha en hemmaplånbok och en reseplånbok. I reseplånboken har du resekort (SJ/SAS etc/Lokaltrafik på de platser där du inte bor), hotellkort, hyrbilskort, MC/Visa/AE/Diners, lokalvalutor, EU-IDkort, etc. Kan vara bra att ha överlappande innehåll så att du har AE/Visa/SAS-dubletter i vardera plånbok. Hemma har du hemmaplånbok, på resa har du reseplånbok (överkurs: samt en plånbok med några obetydliga kort och lokalvaluta ifall du blir rånad).På väg i buss till Kirunas temporära järnvägsstation (eller vad man ska kalla den) för vidare färd mot Luleå. Tåget är på tid, säger de, vilket låter alldeles ypperligt. Det kommer säkerligen ändå bli jobb till bortåt midnatt när jag kommer fram.
Ska vidare till Göteborg på söndag, så innan jag åkte till Japan hade jag plockat fram mina Västtrafikkort för resor där, men glömde givetvis båda.
Blir till att införskaffa ett tredje som man kan glömma nästa gång då...
SJ-kort, SAS-kort och hotellkort låg däremot på plats, som vanligt.