Senaste nytt

Fredagstråden™

Tokyo? Den småstan, knappast att du behöver en plan.

Själv sitter jag här och försöker knö in ett besök till stormetropolen Yonaguni i mitt schema för nästa år. Går väl sådär, måste jag säga.

Ja, för mig har det bland annat varit julstök ikväll, inslagning av klappar och packning inför morgondagens avresa till Sverige samt ombokning av hotell inför min resa till BKK och SIN i januari.

Oj oj, det har gått över i lördag innan jag kommer åt datorn ordentligt. En dag full av ledighet=köra träningsklass på SATS i Stockholm, förbereda för "middagsklubben", mötte upp mina vänner från middagsklubben på Pharmarium | Stockholm | Bar · Mat · Mixiologi · Stortorget 7 · 08 - 20 08 10 för livsstärkande och spännande drinkar, för att avlutas med alldeles för mycket vin och förtroliga samtal bästa vänner emellan. Bättre fredag än så här är det svårt att hitta :D

Jobbar för mycket... :) Hinner inte med så mycket annat just nu. Men från 7 januari och månaden ut blir det ledigt och den tiden ska tillbringas runt om i USA! :) Blir att testa BA's Club World på LHR-SFO samt JFK-LHR för själva överfarten (flyga baklänges mm), sedan blir det lite olika småplock inom landet.

God Jul önskar jag alla här!

Fredagen blev vansinnigt lugn. Fick mig en rejäl sovmorgon efter en sen kväll ute.
Packade ur det sista ur bilen och fick sätena i baksätet tillbaka.
Storhandlade på Ica.
Experimenterade fram en av de underbara desserterna som bjöds på under min kursvecka på Skeviks Gård.
Sen blev det lugnt framför TV'n med Svenska Hjältar.
Ikväll 50-års fest inne i stan.

Vet inte riktigt vart jag skulle skriva detta så det fick bli här. Men hade en helt exemplarisk barnfamilj framför mig idag i säkerhetskontrollen på Landvetter. De hade kanske tre små barn under 7 år och lät alla som kom fick gå före medan de lastade upp alla barnens och sina egna saker i plastbrickorna. Var igenom säkerhetskontrollen på mindre än 30 sekunder.
För övrigt väldigt lugnt på Landvetter denna lördagen innan julafton.

Last edited:
-It appears you guys have been upgraded to Club World.
-Well, ain't that a Christmas miracle! Thank you very much BA.

Trevlig julklapp. CW till Tokyo :)

Snyggt jobbat av AA som lyckades genomföra hela safety briefing som julrim.
Mindre roligt är att vi har en gasläcka i varat hus och ingen som kan fixa tills imorgon. Så blir lite hotell jumping för att maximera poängen åtminstående :)

Snyggt jobbat av AA som lyckades genomföra hela safety briefing som julrim.
Mindre roligt är att vi har en gasläcka i varat hus och ingen som kan fixa tills imorgon. Så blir lite hotell jumping för att maximera poängen åtminstående :)

Trevligt att träffa på dig på loungen och på flighten. Hoppas ni får en trevlig jul i Staterna!

Toppen