Senaste nytt

Fredagstråden™

Tror att det har löst sig därhemma.
Lite svårt att vara på andra sidan bollen när sånt där jag skrev om händer...

Nu är det snart middagsdax här i Japan och jag får just nu bra service av bar(k)tendern... ;)

Attachments

• ForumRunner_20131209_182017.png
    ForumRunner_20131209_182017.png
    {memory} MB · Visningar: 318
Önskar jag bodde närmre Ale...
Hoppas verkligen att din mor får hjälp snart och att du får fart på ansvariga när du kommer hem.

Det är helt stört! Och dessutom så hänvisar de hela tiden till "individens fria bestämmanderätt". Jo, men ställ samma fråga till en som fått en demensdiagnos 10 gånger, du får ju 25 olika svar! Deras vilja räknas liksom inte riktigt längre för de är som barn och säger ja, nej, amen och kanske hela tiden, utan att ha den minsta aning om vad de svarar på, säger eller ens vill.
Jag hoppas det löser sig för dig rob74

Ok! Fick reda på nu hur det gått.
Skickade mail till lite folk samtidigt som jag postade här.
Min sambo hade lyckats hitta en mailadress till Alebyggen som är hyresvärd och sedan hade en vaktmästare/vicevärd ringt på (mor avvaktade, då hon inte öppnar för främlingar som kommer oannonserat) och sedan hade han gått in med huvudnyckel.
Så mission accomplished! Skönt!

Efter allt postande, mailande, facebookande så visar det sig att enhetschefen för mammas hemtjänst är en barndoms- och facebookvän till min sambo!
Så nu kan det börja hända grejer...

Efter allt postande, mailande, facebookande så visar det sig att enhetschefen för mammas hemtjänst är en barndoms- och facebookvän till min sambo!
Så nu kan det börja hända grejer...

Skönt att det ordnar sig, men är det inte tråkigt att man skall behöva vara barndomsvän med chefen för att morsan skall få hjälp?

Efter en skön Asiana-F-resa från NRT som ensam i kabinen har jag nu landat på ICN och tagit mig smidigt till Queen Airport Hotel Incheon. Fick en rumsuppgradering till råga på allt.

Flygningen bjöd på japansk Kyo-Kaiseki och jag kryddade med att ta in Foie Gras före det. Till levern lite kanadensiskt isvin, därefter Pol Roger Winston Churchill 2000 samt sake. Avslutade med Hennessy XO före landning.

Attachments

• ForumRunner_20131210_170127.png
    ForumRunner_20131210_170127.png
    {memory} MB · Visningar: 228
  • ForumRunner_20131210_170216.png
    ForumRunner_20131210_170216.png
    {memory} MB · Visningar: 245
Var på återbesök på Jet Lag Club i Narita idag, där mycket flygande folk hänger.
Kände ett utflöde vara på väg så jag begagnade mig av muggen och fann följande "inskription" på toalettstolen...
Det är månne inte vår egen Roger J här på BC som lämnat ett "fingeravtryck"??? :)

Visa bifogad bild 22449

EDIT: Dubbelpost, men det verkar vara svårt för Forum Runner att hantera bilder... Kan man inte få till en lösning med en app för forumet?

Ha ha, wtf...

skriver redan idag, vet inte om stan står kvar efter ikväll :)
Stormen Ivar drar in och det är rätt ordentliga varningar här uppe. Tågen står, ett flyg än så länge, till o med broar kommer nog stängs sägs det.

I morgon ska jag leverera ett stort fat som ska bli någons julklapp.
Sen kopiera några kapitel som ska plöjas igenom i helgen.
Nästa vecka kurs och bo "borta" i sin egen stad. Tyvärr inga poäng att hämta...

Toppen