Önskar jag bodde närmre Ale...
Hoppas verkligen att din mor får hjälp snart och att du får fart på ansvariga när du kommer hem.
Det är helt stört! Och dessutom så hänvisar de hela tiden till "individens fria bestämmanderätt". Jo, men ställ samma fråga till en som fått en demensdiagnos 10 gånger, du får ju 25 olika svar! Deras vilja räknas liksom inte riktigt längre för de är som barn och säger ja, nej, amen och kanske hela tiden, utan att ha den minsta aning om vad de svarar på, säger eller ens vill.
Jag hoppas det löser sig för dig rob74
Efter allt postande, mailande, facebookande så visar det sig att enhetschefen för mammas hemtjänst är en barndoms- och facebookvän till min sambo!
Så nu kan det börja hända grejer...
Skönt att det ordnar sig, men är det inte tråkigt att man skall behöva vara barndomsvän med chefen för att morsan skall få hjälp?
Var på återbesök på Jet Lag Club i Narita idag, där mycket flygande folk hänger.
Kände ett utflöde vara på väg så jag begagnade mig av muggen och fann följande "inskription" på toalettstolen...
Det är månne inte vår egen Roger J här på BC som lämnat ett "fingeravtryck"???
Visa bifogad bild 22449
EDIT: Dubbelpost, men det verkar vara svårt för Forum Runner att hantera bilder... Kan man inte få till en lösning med en app för forumet?