Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredag kväll och preppat 3 par nya skidor inför säsongen (skära plast / hänga kanter / slipa kanter / valla in ). Njuter att se webbcams
från orter där de sprutar snö i backarna redan. Dags att ta en GT som reward.

Vinterrustat cykeln med Busch + Müller Lumotec Cyo och Schwalbe Marathon Winter. Nu lyser det upp och greppar ordentligt.

Håller på att packa/riva en monter efter en mässa i Augsburg, Tyskland. Har varit här i 8 dagar. Åker hem på Söndag. Är rejält trött...

Hehe, jag läste "Ligger under soffan på en pläd" och funderade för mig själv varför man skulle se det som fredagsmys. Innan jag läste om han jag fundera om det var någon "koj-skada" du kanske hade.

Haha... Nollgradigt ute... Lätt förkyld... Inte fel att lägga sig på soffan då framför dumburken då med en fredags-drink, eller?

Det är inte fredag men det här passar bäst i den här tråden.

När jag promenerade i Bangkoks gata ropade en massörska "Mister, massage" med thai accent som satte utanför ett massge ställe. Hon fortsatte med frågan "Mister, where are you from?".
Jag svarade "From Sweden", då svarade hon "Pratar du svenska?", ja, det gör jag.

Massörskan: Jag kan massera dig nacken. 2.000 baht (ca 400 SEK).
Jag: Det är jättedyrt. Vanlig thaimassahge kostar 200 baht (ca 40 SEK) per timme.
Massörskan: Jag masserar dig nacken. Förstår du svenska?
Jag: Ja, jag förstår svenska, men en nackmassage för 2.000 baht är alldeles för mycket.
Massörskan: OK, we speak English. I massage you naked, no cloth. 2.000 baht.
Jag: Aha, no thank you.

Och jag gick vidare utan massage.

Själv testar jag poolen på Marina Bay Sands Hotel i Singapore. Visst är det lite av en turistfälla men det är häftigt med poolen och utsikten.

Ledig dag idag, imorgon är det mässa hela dagen.

image.jpg

Snön verkar ha kommit till Kiruna för att stanna. Vitt vitt så långt ögat ser.
Blir mycket jobb i helgen, men just nu så "lyxar" jag till det med en god pizza och ett par öl.

De har visst extrapris på tryffel hos ICA i Täby. Ingen som ska dit i helgen och boosta sitt Amex (om de nu tar det) inför kommande 2-4-1? ;)
5 kg tryffel och saken är biff! :)

Visa bifogad bild 20724

Jag köper min färska tryffel på Boroughs market i London. En tennisboll för ca 25 pund. Har bara halva kvar nu tyvärr. I sverige tar vi ockerpriser på allt känns det som. Speciellt mat.

Toppen