Senaste nytt

Fredagstråden™

Lagom nöjd med att tågen inte går till jobbet de närmsta dagarna. Istället är man hänvisad till buss och sedan byta till tåg på annan station.
Hur tänkte ni nu SL? Ni skickar en buss som ska ersätta ett 8-vagnars tåg i rusningstrafik!!!! (nog för att många inte jobbar idag men det blir proppfullt i alla fall).
Tog dubbelt så lång tid som vanligt att ta sig till jobbet. Kul för de som ska gå på med barnvagn i en buss som redan är full. De lyckades få in vagnen men då ville inte busschaufören köra vidare för att han inte var säker på att barnvagnen stod som den skulle, vilket den trots allt gjorde.

Får hoppas det går smidigare att åka hem från jobbet

Du skall nog vända på frågan.
Här har man som ansvarig SJ kört tåg om 8 vagnar och man skall veta vad genomsnittligt antal passagerare är på dessa avgångar. Och så väljer man att fixa fram en sketen buss.
Sådant här som gör att jag bojkottar allt vad tåg heter. Det blir aldrig bättre

Efter en hård (yeah right) vecka av dykning sitter jag och relaxar med lite svensk 80-talspunk och en pava av nåt maltesiskt vitt som faktiskt är helt OK.
Det är överhängande risk för att det blir lite slirigt och sunkigt ikväll. Paceville är inget ställe man ska bo om man är efter finlir. Fast det är klart, dom där erbjudandena om 10 vodkashots och redbull _är_ ju rätt prisvärda...

Bara köra ut låtlistan så jag har något att göra nästa fredag :)

Bugatti-2.jpgGTR.jpgPorsche.jpgPorsche Blue.jpgFerrari.jpgFord.jpgLambo.jpg0M3D9018.jpg0M3D8768.jpgJahapp händelserik helg..el vad sägs om att spendera lite tid med en sånhär ? :p

Den gick bra må jag säga..det gjorde dom flesta fordonen...

Liten koppling till TorbjornMiedens post. Det finns en och andra pigga pensionärer. :D

Hade varit riktigt riktigt häftigt om det verkligen var en pensionär.. :p
Silicone Masks by SPFXmasks | Rusty Slusser (Den där masken han har verkar dock vara i mycket låg kvalité)

En annan video av dessa: http://www.youtube.com/watch?annota...&feature=iv&src_vid=XTrlnxslYrY&v=8wc8yZD06yE

Där ser man verkligen hur usel kvalité deras mask är.
Ingen 15.000 kronors mask där inte. :p

Last edited:
Riktigt tung fredag, fest igår med jobbet för att fira att vi är "klara" med en implementation som pågått senaste 6 åren. Hoppade inte direkt ur sängen imorse men nu börjar det ordna upp sig...

Inte långt kvar på arbetsdagen nu ... några grejor som behöver fixas, sedan bär det av hemåt. Middag och sedan blir det 3D-bio på Rigoletto VIP (fri tillgång till popcorn, en flaska rosé med in i salongen, etc.). Vi lär nog ha biografen helt för oss själva med tanke på vädret! :)

Tidig eftermiddag (16:00) som ALDRIG händer i min värld. Vänner på besök från Lund med 2åriga dottern. Så det blir Early-Bird AW och middag på Tranan i kväll.

Annars är det städning av uteplats och grill i morgon så vi kan dra igång säsongen på riktigt nu! Trevlig helg på er!

Detta är en bra vecka. Utnyttjar möjligheten som egenföretagare att jobba lite mindre när vädret är så fint. Grill igår och grill idag. Det blir inte mycket bättre! :D

Toppen