Senaste nytt

Fredagstråden™

Jag vaknade precis på Avalon Hotel i Göteborg på femte våningen med utsikt mot Kungsportsplatsen. Vi glömde dra för gardinerna när vi kom hem från Kock & Vin igår kväll, blev väldigt ljust vid 05.30 när solen gick upp. Trivs bra här!

Lagom nöjd med att tågen inte går till jobbet de närmsta dagarna. Istället är man hänvisad till buss och sedan byta till tåg på annan station.
Hur tänkte ni nu SL? Ni skickar en buss som ska ersätta ett 8-vagnars tåg i rusningstrafik!!!! (nog för att många inte jobbar idag men det blir proppfullt i alla fall).
Tog dubbelt så lång tid som vanligt att ta sig till jobbet. Kul för de som ska gå på med barnvagn i en buss som redan är full. De lyckades få in vagnen men då ville inte busschaufören köra vidare för att han inte var säker på att barnvagnen stod som den skulle, vilket den trots allt gjorde.

Får hoppas det går smidigare att åka hem från jobbet

Lagom nöjd med att tågen inte går till jobbet de närmsta dagarna. Istället är man hänvisad till buss och sedan byta till tåg på annan station.
Hur tänkte ni nu SL? Ni skickar en buss som ska ersätta ett 8-vagnars tåg i rusningstrafik!!!! (nog för att många inte jobbar idag men det blir proppfullt i alla fall).
Tog dubbelt så lång tid som vanligt att ta sig till jobbet. Kul för de som ska gå på med barnvagn i en buss som redan är full. De lyckades få in vagnen men då ville inte busschaufören köra vidare för att han inte var säker på att barnvagnen stod som den skulle, vilket den trots allt gjorde.

Får hoppas det går smidigare att åka hem från jobbet

Låter underdimensionerat med en buss, men man får ju trösta sig med att det är bättre att dom stänger av en del långhelger när färre jobbar än en längre avstängning. Var ju ingen höjdare de tre somrar blå linjen var avstängd i fyra månader åt gången...

Lagom trött efter morgonens skrivning. Att sitta i en hård stol, 4 timmar i sträck utan att röra sig kan knappt jämföra sig med motsvarande tid i ett economy säte. Insåg även att detta förmodligen blev min sista skrivning på nuvarande högskola, förutsatt att det gick som det brukar göra.

Jag vaknade precis på Avalon Hotel i Göteborg på femte våningen med utsikt mot Kungsportsplatsen. Vi glömde dra för gardinerna när vi kom hem från Kock & Vin igår kväll, blev väldigt ljust vid 05.30 när solen gick upp. Trivs bra här!

ABSOLUT det bästa hotellet i Göteborg :)

Gör sig ordning för dunder kväll i Göteborg :-D
Någon mer som ska ut och slira i Göteborg ikväll ?

Last edited:
Efter en hård (yeah right) vecka av dykning sitter jag och relaxar med lite svensk 80-talspunk och en pava av nåt maltesiskt vitt som faktiskt är helt OK.
Det är överhängande risk för att det blir lite slirigt och sunkigt ikväll. Paceville är inget ställe man ska bo om man är efter finlir. Fast det är klart, dom där erbjudandena om 10 vodkashots och redbull _är_ ju rätt prisvärda...

I NYC med familjen. Har haft stor nytta av guiden. På flighten mellan LHR-JFK i onsdags hade vi sällskap av Nancy dell' Olio i F-cabinen på BA. Hon satt på 1 A. Tillbaka på söndag igen. Ser fram emot tisdag då dygnsrytmen ska vridas tillbaka hos ungarna igen:D

Haft en trevlig helg i Helsingfors, en stad som helt klart överträffade mina förväntningar. Sitter med ett glas Lanson och njuter av solskenet. Känns lite surt dock att man bokade 22-flighten hem.

Toppen