Förvisso inte fredag, men vill ändå passa på att öppna mig och berätta om en intressant vecka so far för mina fellow flygnördar.
Var hos tandläkaren i måndags. Exakt ett år sen sist. Han hittar inte mindre än sju (7) hål som måste lagas, och ordinerar dessutom bettskena pga tandgnissel. Deppig över att fått ett kostnadsförslag som äter upp en tredjedel av hotellbudgeten för stundande bröllopsresan lunkar jag hem med svansen mellan benen.
Men skam den som ger sig, igår byttes humöret från ledsamthet till irritation, tankar som "jag tror fan han försöker blåsa mig" dök upp i huvhudet. Sagt och gjort, bokade en sista minutentid hos tandläkare nummer två, på annat ställe. Hon hittade två hål som måste lagas och ett som borde lagas. Ingen bettskena behövdes enligt henne. Kostnadsförslag mindre än en tredjedel av ovan.
Så jag tror att jag avslutar min bekantskap med tandläkare nummer ett och inleder ett nytt fruktsamt förhållande med tandläkare nummer två. Hur skulle ni gjort?
Veckans stapatser tar inte slut där. Idag planerad resa till Frankfurt, via Wien bokat för att besöka nya senator loungen där. Taxin från Hammarby sjöstad till Arlanda Express tar 45 minuter istället för 20 som planerat, svettigt med tid kvar. Springer från tåget till Austrian incheckning, anländer precis i sista minuten, när damen säger "-och så får jag bara kolla på ditt pass". Passet. Ligger. Hemma. Till Frankfurt inga problem, men eftersom jag flyger hem via Riga i morgon blir det knepigt utan pass. Bara att lunka tillbaka till arlanda express och åka hem igen för att hämta pass. Ringer resebyrån som är väldigt förstående och styr upp nya biljetter, med Air Berlin. Är nu äntligen på plats i Frankfurt, har fått en välbehövlig dusch och en ännu välbehövligare öl.