Senaste nytt

Fredagstråden™

Mmmmmmm.. ägget.jpg

Bord bokat på Clarion post som förfest. Efter det blir det till Park lane för bokat drinkbord där :) Kvällen ser ljus
ut :-D

Från igår, och där spärrade dom mitt amex ännu en gång. Fast denna gång ringde dom till mig 20 min efter beställningen och då fick jag låst upp det :p
GEK5YZd.jpg

Last edited:
Herrmiddag modell blöt på Lördag, i övrigt lugnt i huvudstaden. Före stormen dock: de närmaste veckorna flygs och flängs: HEL, LHR, HKG, KUL, bl a.

God helg!

Som jag nämnt tidigare tog jag ut en bonusresa i BA F till NYC med familjen över Kristi Himmelsfärdshelgen. Barnen 6,5 och 9 år ville visa bilder för klasskompisarna från NY och fick göra det. Dottern 9 ville inte ha några bilder från kabinen, för pappa hade tydligen tjatat mycket om det. Däremot visade hon gärna bilden iförd en BA pilotmössa när de fick komma in och provsitta cockpit efter landning GOT-LHR. Sonen 6,5 hade däremot inga tveksamheter om att visa två bilder från kabinen för klasskompisarna. Tydligen var hans "föreläsning" under torsdagen en hejdundrande succé, så han fick göra om den idag för parallellklassen + sin klass som ville se det igen. Det kompisarna fråga om och var fascinerade över var att man var tvungen att ha bälte när man sov:D Dom som hade flugit, hade ju bara suttit rätt upp och ned. Jag kan inte låta bli att få ett lite snett leende när klasskompisarna kommer hem till föräldrarna och berättar om Cristians resa till NYC och hur han sov i en säng:D

Får mig även att tänka på en klassik kommentar från #Sveska73 när sonen på en flight hade kläckt ur sig något i stil med: Mamma, varför har dom inte sängar på det här planet, som dom plan vi brukar flyga med".

IMG_0208.jpg IMG_0529.jpg

Last edited:
Apropå snett leende, så... Nu var det ju bara fulbusiness, men en flight jag var på från FRA i lördags verkade vara kraftigt överbokad. Och en skock kvinnor från gnällbältet klagade som hejsan när dom vaggade förbi framändan av planet "Men kan dom inte ta bort dom här små borden så det går in fler?" och bra mycket värre saker. (Troligtvis var dom till och med mer sura än vanligt för att några i deras grupp inte kom med.)

I ett sånt läge går det inte att förneka att skadeglädje funkar.

Förvisso inte fredag, men vill ändå passa på att öppna mig och berätta om en intressant vecka so far för mina fellow flygnördar.

Var hos tandläkaren i måndags. Exakt ett år sen sist. Han hittar inte mindre än sju (7) hål som måste lagas, och ordinerar dessutom bettskena pga tandgnissel. Deppig över att fått ett kostnadsförslag som äter upp en tredjedel av hotellbudgeten för stundande bröllopsresan lunkar jag hem med svansen mellan benen.

Men skam den som ger sig, igår byttes humöret från ledsamthet till irritation, tankar som "jag tror fan han försöker blåsa mig" dök upp i huvhudet. Sagt och gjort, bokade en sista minutentid hos tandläkare nummer två, på annat ställe. Hon hittade två hål som måste lagas och ett som borde lagas. Ingen bettskena behövdes enligt henne. Kostnadsförslag mindre än en tredjedel av ovan.

Så jag tror att jag avslutar min bekantskap med tandläkare nummer ett och inleder ett nytt fruktsamt förhållande med tandläkare nummer två. Hur skulle ni gjort?

Veckans stapatser tar inte slut där. Idag planerad resa till Frankfurt, via Wien bokat för att besöka nya senator loungen där. Taxin från Hammarby sjöstad till Arlanda Express tar 45 minuter istället för 20 som planerat, svettigt med tid kvar. Springer från tåget till Austrian incheckning, anländer precis i sista minuten, när damen säger "-och så får jag bara kolla på ditt pass". Passet. Ligger. Hemma. Till Frankfurt inga problem, men eftersom jag flyger hem via Riga i morgon blir det knepigt utan pass. Bara att lunka tillbaka till arlanda express och åka hem igen för att hämta pass. Ringer resebyrån som är väldigt förstående och styr upp nya biljetter, med Air Berlin. Är nu äntligen på plats i Frankfurt, har fått en välbehövlig dusch och en ännu välbehövligare öl.

Tandläkare har jag dåligt förtroende för generellt. Sen jag slutade gå till "min" för många år sen slutade jag tydligen få hål i tänderna varenda år också. Konstigt samband, det där.

Däremot har jag haft väldigt bra erfarenheter av akuttandvården. Visst, det kostar lite mer (typ 25% om jag inte minns fel), men man kan gå dit på helgen, det var i princip ingen väntetid, och tandläkarna ifråga verkade verkligen superkompetenta. Sen att det inte var jättekul att till exempel få en visdomstand som låg på tvären bortbruten, det är ju knappast deras fel.

Toppen