Senaste nytt

Fredagstråden™

Ännu en retro-rapport. :)

Gjorde en långhelg till Chongqing över påsk. Pga frekvensen CKG-HEL så blev det ons-sön istället för att ta hela påskledigheten vilket gav en välbehövlig ledig dag innan det är dags för att jobba igen. Det var en slitsam helg som mestadels utspelade sig enligt svensk tidszon och som gav en rejäl förkylning så det blir kanske inte arbete imorgon iaf.

Första Finnairflygningen på 4 år och vi hamnade tyvärr inte i någon av de nyare interiörerna men lyckligtvis inte i någon av de gamla AF/VS-kärrorna vilka tydligen skall vara rätt risiga. Käk och service var bra, speciellt den ganska juniora kinesiska F/A som lyckades få till 4 serveringar champagne pre-departure från HEL. :)

Nu när det snart är fredag och jag numera kan se hur många poäng jag fått på senaste året och antalet resor får jag väl säga att det var nära att jag gjorde det på poäng...

Visa bifogad bild 14321

Snyggt!
Och jag får väl känna mig rätt så nöjd med detta då :cool::cool::

EB-status_20130403.jpg

Två vändor med trippla kvalificerande poäng hjälpte det hela lite på traven. Så när jag nu gjorde sista svängen med fyra flighter, så sa bägge staplarna "klonk"! :)
Såg nu också att jag fått dubbla extrapoäng på senaste svängen till Göteborg i början av mars, så där ramlade det in 2.500 poäng till igår.
Vilken kampanj var det? Hade glömt bort att jag registrerat mig... :rolleyes:

EDIT: 12:e året som EBG därmed fixat - kanske man ska ta sig ett glas bubbel för att fira? :)

Last edited:
helg igen...hojen ska ut på premiär tur..åter igen förnedra alla ferrari,Porsche och labo ägare som också ska ut och snurra däck i helgen om vädret tillåter..

OBS om ni är i kungsträdgården så kommer TopGear har en liten happening i helgen tror jag det var...missa inte de..

På väg till HKG nu. Alldeles för länge sedan senaste Long Haul trippen. Nu ska jag även fixa min AA-status challenge har jag tänkt mig. Kan även konstatera att det fria "Internetet" jag fick tack vare Prio svart funkar på dubbeldäckarna.

Är i tanken på väg till HKG men åker först i december :D
Har idag bokat lite flera segment till den resan med den 3:e awardleverantören FB.
Nu reser jag med USDM/EuroBonus/FlyingBlue för min AAdvantage dröm HKG-PVG via SIN/BKK/KUL gick inte igenom

Jaha, så var det sista fredagen hemma på en dryg månad. Det blir massor med jobb i helgen för att få ordning på allt till nästa vecka och den stundande resan därpå. Till råga på allt fick en kund hårdvaruproblem som måste lösas i helgen.

På den privata sidan ska jag förse FruAgehall med en användarvänlig HTPC-lösning inatt. Har spanat in XBMC som verkar rätt kompetent numera och inhandlat en liten mini-ITX-maskin för ändamålet.

Fredag igen då ja. Legat hemma sjuk hela veckan sedan hemkomst från Kina i söndags men fick dra mig till kontoret idag för en hög möten som inte lämpade sig att flyttas. Sitter nu nöjt och tittar på en bokning med ANA och Asiana i F under nationaldagsledigheten. Den om någon borde få mig att bli frisk tycker man.

Såg nu också att jag fått dubbla extrapoäng på senaste svängen till Göteborg i början av mars, så där ramlade det in 2.500 poäng till igår.
Vilken kampanj var det? Hade glömt bort att jag registrerat mig... :rolleyes:

Säg den glädje som varar...
Idag stod det så här i kontoutdraget:

Dbl Points correction wrong date -2.500

Så då var det nåt skumt med de där extrapoängen i alla fall.

Toppen