Senaste nytt

Fredagstråden™

Det känns som om att kanske det kan bli vår i år också...
Kylan häruppe i norr har hållit i sig och det är mängder med snö. Men det börjar så sakteliga smälta och lämna fula svarta fläckar kvar.

Idag blir det en tur till Narvik för ett möte med tillhörande måltid. Kommer väl tillbaka hem vid 02-tiden kan tänkas.

Har bokat en väldans massa tågresor (för att vara jag) till Luleå... Kommer att bli minst 4 turer innan juni, varav två under nästa vecka. Ska hålla i ett seminarium för kollegor i södra Lappland i Malå på onsdag, så det blir att åka redan tisdag och övernatta i Luleå för att sedan åka med ett gäng därifrån i hyrbil. Sedan sova en natt till i Luleå och hem torsdag. På söndag bär det i väg igen för två nätter, då för att förbereda lite inför ett symposium i juni.

Trevlig helg önskas med lite bilder från Kiruna; utsikten över gruvan, stadshuset och snöhögen från mitt vardagsrumsfönster samt en något rikt tilltagen istappsformation utanför kontoret!

DSC_6109_R.jpg DSC_6117_R.jpg

Sitter på First Hotel Skt Petri i Köpenhamn (mycket trevligt ställe fö) och ska ha konferens med jobbet tills imorgon lunch. Dvs ingen riktig fredag alls... Sedan är det hem för 3h layover på ARN innan jag sticker iväg igen.

Förhoppningsvis får jag lite lugn och ro på flygen iaf, så man kan återhämta sig lite.

Avrundar fredagen med en tur förbi Stockholm Central. Kanske inte det hetaste utflyktsmålet, med en exklusiv titt inuti Orientexpressen en timme före avgång väger upp det hela rätt bra... :p

Cykling och golf i helgen i Brisbane som är ovanligt regnigt för säsongen. Värmen har släppt nu, till skillnad från Kiruna, så det är väldigt behagligt. 18 på nätterna och upp till 25 på dagarna. Till Sao Paolo på tisdag kväll. Flyger tyvärr inte närmsta vägen (Sydney-Santiago-Sao Paolo) utan med Emirates via DBX. 2 x 15 timmar, puh. Det får bli kompressionstrumpor och aspirin.

Efter en dag av oväder under tornadovarning så är det dags att dra till New Orleans och Bourbon Street.
Lär väl bli en eller två hurricance drinks ikväll på Pat O'Brien's innan resan mot Sverige börjar imorgon.

Blir lugn helg i Stockholm efter HEL och AMS den gångna veckan - nästa vecka 2 dar i HEL och ett par dar i Köln, dit jag tar mig via DUS och med tåg.

God helg!

Ställde igår in min resa till Bergen över helgen pga sjukdom, eller iaf risk till förvärrad förkylning som inte vill ge sig helt från förra veckans sängliggande. Att det blev en dryg 60-timmarsvecka på jobbet hjälpte nog inte tillfrisknandet. Smidigt att man avgiftsfritt kan avboka EB-resor fram till 24h innan avgång. Imorgon blir det nog besök på Öl- & Whiskeymässan - har hört att en virre är bra mot förkylning.

Trevlig helg!

Toppen