Senaste nytt

Fredagstråden™

Idag har jag dålig karma.
Ena checkade bagage har tagit vilovägar och den andra har gått sönder vid handtaget.
THAI ground staff sa att de skall stå för reparationskostnaden, men de beklagade att det inte går att reparera medan jag är i Bangkok för att väskoreparatörerna är stängda under Songkran. :(

Några gånger händer det att man har dålig karma men det löser sig väl för du har bra försäkring?

Några gånger händer det att man har dålig karma men det löser sig väl för du har bra försäkring?
Ja, jag har AMEX försäkring som täcker detta.

Jag mår lite bättre nu för att Radisson Suite i Bangkok har uppgraderat mig till ett One-bedroom suite från det billigaste rumskategoriet (1.600 THB + 5.000 poäng).

Det är nog inte bra idé att åka med tuk tuk under Songkran. Jag såg att folk sprutade/kastade vatten även till tuk tuk som inte hade något skydd.

Pa Itami nu. Ska inte saga att jag ar den ende vasterlanningen men har inte sett en enda hittills. Personalen verkar ovan vid engelska ocksa.

Japan hittills.

Tulltjänstemannen var misstänksam mot mitt pass. Vad var det för land egentligen? Sen ifrågasatte han vad jag tänkt göra i Japan. När han sen hörde det som borde fått honom fundersam om han var lagd åt det hållet, dvs att jag gör ett par dagar i Japan följt av Hong Kong, Thailand via Singapore och Hong Kong igen och därefter Japan i ett par dagar så nöjde han sig helt plötsligt och släppte mig vidare. Medlem av businessclass.jp?

Hyatt Regency var ett mycket bra hotell. Bland de allra bästa jag bott på. Nu har jag iofs checkat in på Park Hyatt i Tokyo som nog vinner...

Förmodligen enda västerlänningen som flög från ITM idag. Alla andra turister åker antagligen tåg och egentligen hade det nog varit smartast men är man flygnörd så är man. 3-4-3 på ANA och deras 777-200 hade varit jobbigt en längre flygning. Flyget var fullt och även om kanske halva planet var skolungdomar på väg tillbaka till Tokyo från Kyoto(antar jag då jag såg massor med likadana uniformer där) så är det nog liknande grupper ganska ofta.

Last edited:
Sitter på tåget mot Luleå och har precis lämnat Gällivare.
Undrar om det inte är Beer o'Clock nu snart... ;)

Nähä! Beer o'Clock på tåget uteblev.
SJ har för några månader sedan slutat sälja öl och vin ombord på Kiruna-Luleåtågen. Om man ska tro informationen som konduktören fått, så beror de på att de haft många inbrott i vagnarna. Och detta ska man uthärda två returresor denna vecka... :rolleyes:
De får väl förvara grejerna nån annanstans än i vagnen då, i stället för att montera ned servicen.

Sitter hemma och gör absolut ingenting... Längsta tid utan resa på flera år, och totalt uttråkad.

Svårt att bestämma mig angående nytt jobb mm, så står mest och stampar hemma.

Sitter för tillfället och följer den fallande bostadsmarknaden i Italien, medan jag förbannar mig över att jag inte lagt undan pengar. Objekten ligger ute i månader och sjunker ca 20-30% innan de lyckas säljas. Tittar på min drömlägenhet just nu.... (sjunkit 500.000kr på tre månader). Ett fristående hus på taket av en 1400-tals byggnad!! Ingår en egen trädgård och solterass på taket :cool:

Nähä! Beer o'Clock på tåget uteblev.
SJ har för några månader sedan slutat sälja öl och vin ombord på Kiruna-Luleåtågen. Om man ska tro informationen som konduktören fått, så beror de på att de haft många inbrott i vagnarna. Och detta ska man uthärda två returresor denna vecka... :rolleyes:
De får väl förvara grejerna nån annanstans än i vagnen då, i stället för att montera ned servicen.

Kan man inte köra BOB..dvs ta med sig eget då?...men oavsett trist försämring från SJ...

MarcusC

Lekte faktiskt med tanken:
Jag, en flaska champagne och lite god mögelost. En sån där stinkig sak som ändå smakar gott. Då kanske man får egen vagn också... :rolleyes:
Egen kuppe blir garanterat för trångt.

Toppen