Senaste nytt

Fredagstråden™

Ja, fredag igen. Tiden går fort. I helgen blir det träning. Imorgon är det dagläger Ju-jutsu, och på söndag blir det nog ordinarie träningspasset plus ett extrapass tror jag. Sen är man väl död som en uppäten gnu. :)

Denna fredag var en riktig backpacker dag.

Jag deltog endags treckingstur utanför Chiang Mai. Enligt researangören skulle det vara minibus, men den som kom var en vanlig Songthaew.
Chiang Mai_01.jpg

I ytan som motsvarar ungefär som en Singapore Airlines Suite trängdes 12 personer. :eek:
Vår grupp bestod av 6 kanadensare, 2 fransmän, en engelska, en amerikan, en thailändare och jag.

Efter lång och plågsam Songthaew-ride kom vi fram till elefantfarm.
Det blev kort tur med elefantryggen och sedan åt vi Pad thai till lunchen.
Chiang Mai_02.jpg

Efter lunchen var det trecking time och det var varmt och farligt att gå på vissa delar av stigen. Till slut kom vi fram till en vattenfall och svalkade där.
Chiang Mai_03.jpg

På hemvägen åkte vi river-rafting och det var kul, men jag blev helblöt. :)

Jag var tvungen att ta tvåtimmars thaimassage efter trecking & obekvem Songteaw åkande.

Sammanfattning
:
Gör sådant medan man är ung. Det blir bara jobbigare när man sparar sådan tills man blir äldre...

Helgen bjuder på en tripp till Skagen med båt. I övrigt ska jag planera för hur jag ska stötta SAS, dvs hur intressant routing jag kan fixa inför julbordet :)

Kul!! Jag är i Istanbul i Februari.. Det bör finnas recension av TK Businessclass (inom europa) och loungen redo till din resa.

Det var en riktigt bra fredag på jobbet. Vi fick följande info:

After previous trips to Skagen, Tuscany, Scotland, Helsinki, Barcelona, Badgastein, Engelberg, and Dubai in 2010; The next Company Trip will take us to Istanbul in Turkey. As we grow and become more and more geographically spread, the importance to meet and spend time together gets even more important. Istanbul is the Meeting place with Capital M, The center of the world; and that is where we are going 18-21 April 2013 for a fantastic time together.

Här finns en, numera gammal, recension av TK i både Y och C inom Europa samt lite om den fantastiska loungen i Istanbul: http://www.businessclass.se/reserapporter/3604-turkish-delight-examensresa-till-istanbul.html :)

Precis checkat in på Pullman St.Pancras London.

Vet inte om man ska få något speciellt på just Pullman om man är Accor Platinum vilket jag påpekade i receptionen.
Han snackade någonting om drink voucher men fick ingen sådan.. lite virrigt men men vill bara ha en säng just nu.

Rummen är dock fräscha och fina!
Bor på 15 våningen (av 16) och har riktigt bra utsikt, verkligen fantastisk!

Gällande internet finns två alternativ, betala 10 pund per dag för "Premium Internet" eller gratis internet.
Säger bara, gratis alternativt är sjukt snabbt och det finns absolut ingen anledning att köpa.

Synd att jag bara har med mig 50mm objektiv som lägst, svårt att ta bra bilder av rummet. :/

Last edited:
Toppen