Senaste nytt

Fredagstråden™

Har varit en mycket lugn fredag i solen. Legat och bubblat i en pool med nära vänner och avnjutit kyld champagne:cool: Nu är semestern snart slut och alla bekanta sprids återigen för vinden. Det blir en liten snabb utgång ikväll för att säga adjö till de jag inte hunnit träffa....

Jag måste bli bättre på att resa och hälsa på folk, de är ju trots bara några flygresor bort :)

Är i Norge hos min mor/far tillsammans med min bror med sambo och barn. Passar på att göra lite reklam för den magiska norska västkusten. Bilderna är från vandring upp till Telenormasten som ligger på en fjälltopp som heter "Kattenakken" och ligger 724m över havet på ön Stord:
Hordaland Mountains - Route Descriptions - Kattnakken, Steingilshgda, Budalsfjellet, Klovfjellet, Stovegolvet

Så nej, det är inte alltid affärsklass och förstaklass... I morgon skall jag åka med bussen...... till Stavanger och Sola Flygplats....... för att åka LH F till JFK :cool:

Bra att du påminde mig om Stord, det är nog dags att hälsa på släkten även för mig :)

Är i Norge hos min mor/far tillsammans med min bror med sambo och barn. Passar på att göra lite reklam för den magiska norska västkusten. Bilderna är från vandring upp till Telenormasten som ligger på en fjälltopp som heter "Kattenakken" och ligger 724m över havet på ön Stord:

Så nej, det är inte alltid affärsklass och förstaklass... I morgon skall jag åka med bussen...... till Stavanger och Sola Flygplats....... för att åka LH F till JFK :cool:

Riktigt fint längs norska kusten, verkligen! Var alldeles för länge sedan man var där.

Har varit en mycket lugn fredag i solen. Legat och bubblat i en pool med nära vänner och avnjutit kyld champagne:cool: Nu är semestern snart slut och alla bekanta sprids återigen för vinden. Det blir en liten snabb utgång ikväll för att säga adjö till de jag inte hunnit träffa....

Det låter ju verkligen som att du haft en hemsk fredag. :eek:

Bilderna är från vandring upp till Telenormasten som ligger på en fjälltopp som heter "Kattenakken" och ligger 724m över havet på ön Stord:
[/url]

Riktigt fint längs norska kusten, verkligen! Var alldeles för länge sedan man var där.

Norska kusten ja. Där har man vart en del och upplevt otroligt vackra miljöer! Min helg bjuder för övrigt på intensivt planerande hur jag ska ta mig upp till Stockholm den 25 aug. Ska troligtvis ta Blå Tåget hem på söndagen, men upp vill jag få lite flygning gjord. Hittat en intressant biljett med SK; GOT-CPH-TXL-ARN... På söndag ska jag till Lysekil med en Sunfleet-bil :D

Sabla regn. Oavsett väder skall väggarna på förrådet ner imorgon å upp med nya plankor, målning följer. Det blir minst en heldag.

Besök från England denna sommarfredag. Visat runt lite i stan och druckit svensk öl för hela slanten. Fick även köpt lägenhet och firat morsan som fyller pensionsålder. Stressigt men kul!

Imorgon blir det GOT-IST-PEK-CKG med TK och CA. Två sista månaderna i Kina innan jag flyttar hem till Göteborg igen. Blandade känslor...

Sista helgen före starten av ett äventyr till Toronto på 3 månader, med ca 3 veckor där, 2 veckor hemma takt. Har inte allt bokat än, men trots mina tidigare frågor om hur BA WT+ är och alla rekommendationer så tar jag första turen med KF och AC. Otroligt bra tidtabell, lounge och gratis extra baggage var avgörande. Sorry!

På Sicilien är allt stabilt, 32-34 grader och sol. Dessutom har Rai den goda smaken att också visa friidrotten från OS och eftersom man kan lyssna på SR-sport utan VPN-tunnel är allt frid och fröjd:D

Hmmm... Tittar man lite noggrannare ser man att resebyrån gjort fel efter att de ändrade min biljett på väg hem via HKG istället regniga PEK. Jag lämnar Götet på söndag och inte imorgon. Dumt då min connection PEK-CKG är bokad på söndag och inte måndag...

Jag kan inte tro på att jag tackade nej till en BMW idag. Bokade en minivan då behövde plats åt 5 pax men nu i efterhand tycker att jag borde ha tagit bimmern och struntat i femte paxen, han kan ju ta en zipcar. Amerikanska bilar suger, det visste jag ju förut men man hoppas ju att någon förbättring är gjord med varje år. 2012 Dodge är nog lika med en 1992 tysk eller 2002 japan. Bimmer foreva, nu vet jag iaf vart de bor ;)

Toppen