Senaste nytt

Fredagstråden™

Helgen har bjudit på en OS-invigning som imponerade (tyvärr inte på plats). Nu njuter jag av några Dugges Post Lager på Posthotellet innan det bär av för att fira en god vän som både fyller år och fått ett kanonjobb!

Helgen spenderad på Utö, 400% plus på black jack var riktigt bra jobbat av brorsan, fick hålla koll på honom med det alkoholintag han stått för tidigare under kvällen. Kanske så man ska göra för att vinna på black jack.

Vad som är måndag för somliga är lördag för andra... :D
Fläskfilé och ett förtjusande Bordeauxvin har just intagits -
och vi är inte halvfärdiga här än... ;)

Attachments

• IMG_20120730_220008.jpg
    IMG_20120730_220008.jpg
    96,9 KB · Visningar: 132
Vänta nu! Det är ju fredag idag!!!!

Det har varit en kämpig vecka, första efter semestern. Bara en liten trip till LPI dock, så det har mest varit mailande hemmifrån. Imorgon börjar resandet på alvar igen då det blir SK945 till ORD och sedan UA973 till SFO. Efter en vecka där är det hem och packa om lite för att sedan ta sig till MPM via JNB.

På söndag ska jag iaf försöka ta en tur från San Mateo ner till Santa Cruz via route 1 tillsammans med Nilsson och sedan avslutas dagen med Segwaykörning i SF. Det ska bli riktigt skoj.

En klassiker i Maputo är Costa do Sol och dricka Vinho Verde samt äta skaldjur....

Bo på Polana Serena (precis brevid Svenska ambassaden)

Har du varit i Maputo tidigare?

Jag har rätt bra koll där... jag håller nämligen till där nere endel. Dock i Nelspruit på andra sidan gränsen....

Jösses vilken fredag. Systemleverans och uppgradering som inte ville gå vägen, trots enkel art. Skönt att det är över!

Nu närmst helg med liten tripp till Falkenberg för firande av kusin. Roligt! :)

En klassiker i Maputo är Costa do Sol och dricka Vinho Verde samt äta skaldjur....

Bo på Polana Serena (precis brevid Svenska ambassaden)

Har du varit i Maputo tidigare?

Jag har rätt bra koll där... jag håller nämligen till där nere endel. Dock i Nelspruit på andra sidan gränsen....

Näe, det blir första gången i Maputo. Jag är inbokad på Polana, så den delen är lugn. Blir lite av en blixtvisit - flyger in söndag em och ut måndag em, så jag lär inte hinna med så mycket. Det lär inte heller hjälpa att jag kommer att vara jetlaggad från min tripp till SFO.

Är i Norge hos min mor/far tillsammans med min bror med sambo och barn. Passar på att göra lite reklam för den magiska norska västkusten. Bilderna är från vandring upp till Telenormasten som ligger på en fjälltopp som heter "Kattenakken" och ligger 724m över havet på ön Stord:
Hordaland Mountains - Route Descriptions - Kattnakken, Steingilshgda, Budalsfjellet, Klovfjellet, Stovegolvet

DSC01434.jpg

DSC01456.jpg

Så nej, det är inte alltid affärsklass och förstaklass... I morgon skall jag åka med bussen...... till Stavanger och Sola Flygplats....... för att åka LH F till JFK :cool:

Toppen