Senaste nytt

Frantzen Bangkok

MTheC

Medlem
Var som @flum nämnde på premiärkvällen på Villa Frantzén. Kommer lite längre rapport senare men kort info och intryck kan delas redan:
Maten håller väldigt hög klass, av 10 testade rätter så var 9 av väldigt hög klass. 1 lite av en besvikelse men mer i jämförelse med de andra. Matmässigt klart stjärnklass.

Lokalen är vacker, det är genomtänkt och stämningen är avslappnad och det svenska lyser igenom med musik av svenska artister.

Servicen haltar fortfarande lite, man märker tydligt att vissa av de svenskar som kommit med ser till att allt flyter som det ska. Vår servitris var supertrevlig och alert men noll koll på vinerna som serverades eller vin alls för den delen.

Prismässigt är det dock extremt prisvärt och jag återkommer gärna. Även cocktailbaren är värd ett besök.

Enligt vad jag snappade upp när jag pratade med personalen så är det samma lokala finansiärer som stöttat detta som också ligger bakom Sühring och Gaa så verkar finnas någon med bra smak.

Kommer fler bilder och mer utförlig rapport om maten senare.
51727BD7-E91C-4DE9-8B89-2B04AC6C2088.jpeg

B6F788C7-31CC-44AD-A04A-7713343D6D71.jpeg
76EAF79F-E61F-4C5F-819F-35EE57EAA86C.jpeg
31A1DA08-F053-4591-AA17-979403D75B03.jpeg
 
Tack vare era tips här i tråden så gjorde vi en bokning tills idag, 20/6. Det blev jag, frugan, och dottern på 14 år. Lilleman på 7 år fick inte följa med.

Alla tyckte om maten, men frugan gav inte så mycket för den alkoholfria drickpaketet. Jag tyckte dryckerna smakade bra till maten, men jag hade även vart nöjd med vanligt kolsyrat vatten också.

Såg en hel del svenskar i personalen, hade tur som fick en kypare från Sverige. Var även en hel del svenskar bland gästerna också.

Allt som allt, vi är glada att ha gjort besöket, gick på ca 5400 kr för oss 3 med dricka.
 
Tack vare era tips här i tråden så gjorde vi en bokning tills idag, 20/6. Det blev jag, frugan, och dottern på 14 år. Lilleman på 7 år fick inte följa med.

Alla tyckte om maten, men frugan gav inte så mycket för den alkoholfria drickpaketet. Jag tyckte dryckerna smakade bra till maten, men jag hade även vart nöjd med vanligt kolsyrat vatten också.

Såg en hel del svenskar i personalen, hade tur som fick en kypare från Sverige. Var även en hel del svenskar bland gästerna också.

Allt som allt, vi är glada att ha gjort besöket, gick på ca 5400 kr för oss 3 med dricka.
Jag brukar överlag inte gilla sånna där juice-paket som erbjuds på restauranger idag som alkoholfritt alternativ. Oftast bara surt och smaklöst, jämfört med vin.
 

plover

Medlem
Riktigt kul att höra om en lyckad lansering, missade öppningen med en vecka men den får stå på min lista till nästa gång.
 
Toppen