Senaste nytt

Frantzen Bangkok

VictorB

Medlem
Följer kockarna på Instagram och de verkar just nu hålla på med att hitta rätt leverantörer och råvaror samtidigt som bygget/renoveringen av restaurangen fortskrider. Spontan gissning från min sida är att de kommer öppna under hösten men det kommer nog komma mer officiell information längre fram. Förhoppningsvis har de i alla fall öppnat tills min planerade Bangkok resa i mellandagarna.
 

plover

Medlem
Hoppas på snabb öppning då :). Åker i juni, om det är stängt så får det bli Thai, någon som har tips på resto i city nära Lumpini? Har provat lite thai fine dining, men det blev aldrig bra. Söker något merabadic och opretentiöst :)
 

VictorB

Medlem
Hoppas på snabb öppning då :). Åker i juni, om det är stängt så får det bli Thai, någon som har tips på resto i city nära Lumpini? Har provat lite thai fine dining, men det blev aldrig bra. Söker något merabadic och opretentiöst :)

Snabbt och Frantzén rimmar väl rätt dåligt men de har ju sagt öppning under 2022 så bara det händer är jag nöjd. Juni känns aningen tajt men vem vet konstigare saker har ju hänt. Vad för restauranger vill du ha tips på thai? europeiskt? japanskt? Finns ju en hel del att välja på i Bangkok om man säger så :)
 
Restaurangen kommer heta Villa Frantzén och leds bla av kocken Nilas Corneliusson, som har tävlat i Bocuse d'Or ihop med Sebastian Gidbrand och senast startat Surfers i Stockholm. Nilas är ett matlagningsgeni av sällan skådat slag och Frantzén i Bangkok kan säkert bli en av världens bästa restauranger. Jag tippar på tre stjärnor redan 2024 och top 10 på 50-best restaurants Asia. Så ni som kan, passa på att boka redan nu innan hypen kommer! Detta är nästan värt en resa i sig till Bangkok.
 

plover

Medlem
Toppen tack för bra tips, tror frugan är merför drink på någon takbar. vi bor vid lumpini, så har ni några förslag där är jag all ears :)
 
Toppen