Jonas F
Medlem
Jag ringde in för att boka om en star alliance-bonusresa idag när jag hittat en bonusplats två dagar tidigare.
Det skulle inte vara några problem sa kundtjänstmedarbetaren men den behöver skickas till Eurobonus-avdelnignen för omräkning av skatter. Inga problem det heller, tänkte jag och tackade så mycket för hjälpen och la på. Bokningen uppdaterades i appen och på hemsidan men både den nya och gamla avresetiden låg med i samma bokning och så med en röd varningstext om att bokningen inte var avslutad och att jag behöver kontakta kundtjänst för att göra detta. Det ordnar sig väl, tänkte jag återigen, när de har räknat om skatterna.
Nu några timmar senare försvann helt plötsligt halva den nya bokningen och enbart en liten snutt ner till Frankfurt finns kvar. När jag söker på samma datum finns det återigen enligt SAS Star Alliance-sökning 2 bonusplatser tillgängliga på det angivna datumet (det var 1 kvar bara under de timmar bokningen låg inne med det nya datumet i min bokning).
Jag ringde in nu, efter 2-4-1-öppettid, bara för att kolla om det verkligen var som det skulle med allt. Men enligt den nya kundtjänstmedarbetaren skulle det fortfarande inte vara några problem, omräkningen låg på kö. Men av någon anledning litar jag inte riktigt på detta.
Men det är väl bara att hålla tummarna att bonusplatserna finns kvar imorgon eller nästa vecka eller så när de nu tänker behaga hantera den där kölagda omräkningen av skatter..
Någon annan som haft ett sånt här förfarande som det gått vägen för?
Nåväl det är väl det här som kallas spänning i vardagen. Skulle inte förvåna mig om hela bokningen avbokas nu bara för det också.
Det skulle inte vara några problem sa kundtjänstmedarbetaren men den behöver skickas till Eurobonus-avdelnignen för omräkning av skatter. Inga problem det heller, tänkte jag och tackade så mycket för hjälpen och la på. Bokningen uppdaterades i appen och på hemsidan men både den nya och gamla avresetiden låg med i samma bokning och så med en röd varningstext om att bokningen inte var avslutad och att jag behöver kontakta kundtjänst för att göra detta. Det ordnar sig väl, tänkte jag återigen, när de har räknat om skatterna.
Nu några timmar senare försvann helt plötsligt halva den nya bokningen och enbart en liten snutt ner till Frankfurt finns kvar. När jag söker på samma datum finns det återigen enligt SAS Star Alliance-sökning 2 bonusplatser tillgängliga på det angivna datumet (det var 1 kvar bara under de timmar bokningen låg inne med det nya datumet i min bokning).
Jag ringde in nu, efter 2-4-1-öppettid, bara för att kolla om det verkligen var som det skulle med allt. Men enligt den nya kundtjänstmedarbetaren skulle det fortfarande inte vara några problem, omräkningen låg på kö. Men av någon anledning litar jag inte riktigt på detta.
Någon annan som haft ett sånt här förfarande som det gått vägen för?
Nåväl det är väl det här som kallas spänning i vardagen. Skulle inte förvåna mig om hela bokningen avbokas nu bara för det också.