Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kan det vara married segment på turkish även om jag ser den med SAS + turkish på united? SAS agenten kunde inte boka den och skyllde på married segment (gällde ombokning intra europa)?

Married segment på Turkish är jättevanligt. Jag har skrivit om det mycket här på BC!
Går det att få tag på award med LH First nu?

Ja, men gäller att vara flexibel. Släpps oftast till Eurobonus dagen innan.

Antar att hitta award till Phuket i jul är kört för 4p?
Har försökt leta lite men United säger 0.

Jag har inte hittat vettigt för mig själv ens. Kanske sista minuten-tillgänglighet kan vara er chans.

Står kanske tidigare i tråden - jag har letat :) - men hur hittar man nuförtiden bäst tillgängliga platser med star alliance.

Såg bra tillgänglighet både på United och AirCanada - men han goddag yxskaft-killen på SAS såg "Ingen tillgänglighet i Business överhuvudtaget den närmaste månaden".

och..

"Nej - det finns ingen möjlighet att på något sätt söka själv - så du får ringa när du hittat nya datum." (Hur ska jag hitta datum om jag inte kan söka?!?)

För övrigt 49 minuter kötid.

Står kanske tidigare i tråden - jag har letat :) - men hur hittar man nuförtiden bäst tillgängliga platser med star alliance.

För övrigt 49 minuter kötid.

Vill nog påstå att du gjort vad du ska. Erfarenheten just nu säger egentligen två saker. Dels är det generellt dålig tillgång på Star Alliance-platser till Eurobonus just nu, eller typ senaste halvåret-året. Det andra är agentens vilja eller kompetens att söka platser. Minst 2 samtal verkar vara standard för att få det man önskar/hoppas.
Så ring igen, om du har tid, och se vad utfallet blir då. Vad var det du sökte mer specifikt?

Vill nog påstå att du gjort vad du ska. Erfarenheten just nu säger egentligen två saker. Dels är det generellt dålig tillgång på Star Alliance-platser till Eurobonus just nu, eller typ senaste halvåret-året. Det andra är agentens vilja eller kompetens att söka platser. Minst 2 samtal verkar vara standard för att få det man önskar/hoppas.
Så ring igen, om du har tid, och se vad utfallet blir då. Vad var det du sökte mer specifikt?

Stockholm - Toronto nån gång i december.

Argument för att inte ha en onlinebokning (som ju skulle sparat enormt mkt tid för alla): "Går inte att ha den på pga pandemin"

Stockholm - Toronto nån gång i december.

Argument för att inte ha en onlinebokning (som ju skulle sparat enormt mkt tid för alla): "Går inte att ha den på pga pandemin"

Förslagsvis; kolla datum där du ser tillgänglighet, när du sen ringer, be dem kolla det långa benet först. Exempelvis Frankfurt/München/Zürich-Toronto. Finns platser där kan du be dem att försöka lägga till anslutning från Sverige.

Om den som svarade väldigt snabbt talade om att det inte finns business alls på en hel månad, eller hur de nu uttryckt det, känns det dock som en god möjlighet till bättre utfall vid nytt samtal. Tyvärr... :rolleyes: (det borde inte behöva vara så.)

Såg på United hemsida när man söker på "miles" att kolumnerna ser annorlunda ut och att "Saver", dvs det vi vill se, inte framgår lika tydligt.
Om jag klickar "details" vid flighten och den säger bokningsklass "I", är det nyckeln till framgång? Eller hur ska jag titta nu?

(Väl medveten om den problematiska tillgången som är just nu för EuroBonus).

Såg på United hemsida när man söker på "miles" att kolumnerna ser annorlunda ut och att "Saver", dvs det vi vill se, inte framgår lika tydligt.
Om jag klickar "details" vid flighten och den säger bokningsklass "I", är det nyckeln till framgång? Eller hur ska jag titta nu?

(Väl medveten om den problematiska tillgången som är just nu för EuroBonus).
Ja det är X, I, O du ska leta efter beroende på kabinklass.

Jag hade en GOT-FRA-YYZ bokning med LH och AC, longhaul hittades först, alltså var inte nån married segment.
Långa benet försvann igår.

Har faktiskt inte fått biljetten sen ombokningen, så kanske var timeout, men jag står här som ett frågetecken.

Har nån annan varit med om likadant?

Mitt och flickvännens flyg Köpenhamn - Tokyo, Tokyo - Köpenhamn 12 - 20 mars har också ändrats till A330-300 och A340-300. Testade att söka efter flyget och det finns inte längre några flyg med SAS till Tokyo dessa datum. Trist då jag sett fram emot den resan länge. Som tur är har poängen bra utgångsdatum och jag blir Diamond om 1 månad, så då förlängs väl poängen ytterligare.

Är det omöjligt att byta SAS Business tur och retur Tokyo mot annan destination business tur och retur 2 personer för samma datum om man ringer och ber snällt? Till USA t.ex.

Toppen