Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

När hade ni tänkt att åka? Finns nog inte mycket kvar nu i december känns det som. Det gäller att ha tur när man hittar resor på United.
Kolla gärna om du hittar samma hos air Canada och även copa air, men även om du hittar alla på de ställena så kanske inte sas kan boka de. Varför är en bra fråga men som jag inte har svar på.

Är väl från slutet av januari fram tills början av mars vi kikar. Tack för tips om Air Canada och Copa, ska definitivt kolla där. Hoppas bokningen kommer igång snart så man kan kan kolla själv…

Nån vänlig själ som kan uppdatera med status för First nu? Är det fortfarande bara Lufthansa samt ANA som är rimliga att få tag på? Finns det nått annat First till BKK? Destination flexibel. Datum flexibelt.

Last edited:
Kan det vara married segment på turkish även om jag ser den med SAS + turkish på united? SAS agenten kunde inte boka den och skyllde på married segment (gällde ombokning intra europa)?

Någon som lyckats boka ARN-CPT med LH, Swiss, Austrian i budiness ? har typ 350 k poäng, två 2-4-1 men aldrig huttat nåt vettigt i C. När släpper dessa bolag award biljetter nu post covid ? Kan öven tänka mig en kortare till BKK men samma där, hur långt innan släpps niljetterna ? Jag kollsr ibland på Uniteds sida som är bra.

Tacksam för tips :)

Någon som lyckats boka ARN-CPT med LH, Swiss, Austrian i budiness ? har typ 350 k poäng, två 2-4-1 men aldrig huttat nåt vettigt i C. När släpper dessa bolag award biljetter nu post covid ? Kan öven tänka mig en kortare till BKK men samma där, hur långt innan släpps niljetterna ? Jag kollsr ibland på Uniteds sida som är bra.

Tacksam för tips :)

Swiss ca 300 dagar före, LH ca 180 dagar före Austrian vet jag inte. Detta gäller till eurobonus. Till sina egna program släpps det tidigare, så det kan ta slut innan det hinner komma ut på StarAlliance-marknaden.

Tänkte eventuellt åka upp till Stockholm över dagen i morgon. Har man öppet köp på SAS award biljetter i "24 timmar" även om flighten är inom 24 timmar? Kan jag avboka den i morgon förmiddag några timmar innan flygning?
Tror inte jag kommer behöva avboka men tänker worst case.

Tänkte eventuellt åka upp till Stockholm över dagen i morgon. Har man öppet köp på SAS award biljetter i "24 timmar" även om flighten är inom 24 timmar? Kan jag avboka den i morgon förmiddag några timmar innan flygning?
Tror inte jag kommer behöva avboka men tänker worst case.
Hitta svaret själv :

Om du bokade din resa mindre än 24 timmar före avgång är biljetten återbetalningsbar fram till 12 timmar före avgång. Om du till exempel bokade en resa kl. 17.00, för en flygning som avgår kl. 11.00 nästa dag, är biljetten återbetalningsbar fram till kl. 23.00.

Toppen