Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Nu lyckades jag komma fram igen efter ytterligare 40 minuter i kö. Det var mycket tveksamt att den tidigare SAS medarbetare hade någon som helst avsikt att ringa tillbaka. Sorgligt att SAS kundtjänst i Sveg inte håller högre kvalitet. Snälla SAS, om ni läser detta, ta Ert ansvar och se över ledarskapet för den aktuella avdelningen om ni vill att kundtjänst ska hålla samma kvalitet som jag tror att SAS vill stå för.
Precis det jag skrev om i den här tråden i går. Kundservicenivån upplever jag som rätt låg...
SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 454 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Johnnyboy

Medlem
Hur upplever ni tillgängligheten är mellan Award resor listade på United Award search kontra vad sas kan se? Ringde in till Sas som inte kunde se någonting de valda dagarna medans United visade mängder med olika alternativ. Nästan så att man undrar om de enbart sökte resor med sas.
 

palmen

Moderator
Hur upplever ni tillgängligheten är mellan Award resor listade på United Award search kontra vad sas kan se? Ringde in till Sas som inte kunde se någonting de valda dagarna medans United visade mängder med olika alternativ. Nästan så att man undrar om de enbart sökte resor med sas.
Extremt dålig nuförtiden, innan pandemin så stämde det i 95% av fallen. Kolla om du hittar samma resor på air Canadas sida, finns de som saver på både United och dom award på Air Canada så är chansen större att SAS kan boka också.
 

Doctor-X

Medlem
Testa denna och klicka ur "I'm booking through Aeroplan (not a partner) (warning: this will still show some flights that are only available to Aeroplan)":
AC Reward Space Searcher

Samma som att söka på Aircanada.com, men ofantligt mycket bättre översikt och snabbare.
 

Veratio

Medlem
Kostar det 150 kr x 2 att byta namn på en inrikes SAS poängresa tor?

Tänker samtidigt att man inte behöver visa legitimation på inrikes resor?

Om man byter kön på den resande?

:) Dumma frågor men kanske blir aktuellt när ena styvsonen ev fick förhinder och den andra styvsonens flickvän kanske kan komma med istället.
 

palmen

Moderator
Kostar det 150 kr x 2 att byta namn på en inrikes SAS poängresa tor?

Tänker samtidigt att man inte behöver visa legitimation på inrikes resor?

Om man byter kön på den resande?

:) Dumma frågor men kanske blir aktuellt när ena styvsonen ev fick förhinder och den andra styvsonens flickvän kanske kan komma med istället.
Att flyga på någon annans biljett är extremt dumt, undvik det. Stämmer att det kostar 150 kronor att ändra namn, och biljetter är inte kopplad till vilket kön någon har.
 

ekf

Medlem
Att flyga på någon annans biljett är extremt dumt, undvik det. Stämmer att det kostar 150 kronor att ändra namn, och biljetter är inte kopplad till vilket kön någon har.
Jag kan inte annat än att hålla med här, har själv gjort det (för >25 år sedan), det blir lätt lite jobbig stämning när flygbolaget kommer på en... och dyrt. Men det var ett skoj äventyr som jag minns än idag :).
 
Toppen