Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Jag och min sambo funderar på New York tidigt/i mitten av december 2022. Har två amex vouchers, varav en ej använd voucher som går ut i år 2021-12-31, och då vi inte har någon annan planerad bokning att göra inom den närmsta tiden funderar jag på att försöka använda den till bokningen. Vi vill åka i Business. SAS är inte aktuellt då vi kommer behöva boka tidigare än 330 dagar före. Vilka bolag hade ni främst letat biljetter med? D.v.s. bolag som släpper awards till Eurobonus nog tidigt för att vi ska kunna boka? Air Canada, TAP och Austrian verkar kunna släppa biljetter tidigt - några fler som gör det och erbjuder en ok routing till New York?

Kommer ju inte kunna omboka då vouchern går ut kort efter att vi kommer boka, så försöker hitta en så bra lösning som möjligt...
 
Last edited:

Judas kiss

Medlem
Har ringt 3 ggr i dag. Person nummer 2 var i riktig världsklass, resten ointresserade och trist ton. Orutinerat att inte ha lagt schemat att börja vid 12.00 då jag behövde ta emot en patient där så blev tvungen att lägga på när vi nästan var klara med utresan. Hamnar man hos en sådan igen får får man ge något riktigt generöst erbjudande till sina patienter så man kan boka.:D
 

Oscar1155

Medlem
Hej!
Ska boka min första resa för Eurobonus poäng snart då jag har många poäng som förfaller vid nyår.
Är det enklaste sättet att ringa in? Tycker SAS hemsida är bland dem sämre jag varit med om rent UI mässigt.
Släpps det eurobonusbiljetter regelbundet, dvs ska man lurka lite då och då för att hitta bättre datum och avgångar?

Tänkte boka en trip till Washington DC.

/Tacksam nybörjare
 

palmen

Moderator
Hej!
Ska boka min första resa för Eurobonus poäng snart då jag har många poäng som förfaller vid nyår.
Är det enklaste sättet att ringa in? Tycker SAS hemsida är bland dem sämre jag varit med om rent UI mässigt.
Släpps det eurobonusbiljetter regelbundet, dvs ska man lurka lite då och då för att hitta bättre datum och avgångar?

Tänkte boka en trip till Washington DC.

/Tacksam nybörjare
SAS släpper platser 330 dagar i förväg och ibland fker 90/120 dagar innan. Där emellan kommer oftsdt inga nya platser om inte någon avbokar.

Titta på någon av de verktyg de finns för att visa sas awards mer överskådligt, @Mattias Holmén kan säkert länka rätt tråd.

Ska du boka sas är det absolut lättast att boka online, ska du boka star alliance måste du i dagsläget ringa in.
 
Hej!
Ska boka min första resa för Eurobonus poäng snart då jag har många poäng som förfaller vid nyår.
Är det enklaste sättet att ringa in? Tycker SAS hemsida är bland dem sämre jag varit med om rent UI mässigt.
Släpps det eurobonusbiljetter regelbundet, dvs ska man lurka lite då och då för att hitta bättre datum och avgångar?

Tänkte boka en trip till Washington DC.

/Tacksam nybörjare

Titta på någon av de verktyg de finns för att visa sas awards mer överskådligt, @Mattias Holmén kan säkert länka rätt tråd.

Här kan du söka på SAS Bonusresor (USA/Asien). Eurobonus Award Planner

Du får även bokningslänkar presenterade på sidan, se bild.
EB84AA17-878A-474F-994A-5E4D8A050571.jpeg


Mer information om verktyget finns i denna tråd
Eurobonus Award Planner | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Axxo

Medlem
Bokade precis en resa från New york till Göteborg via Montreal och Frankfurt. Såg nu att transfertiden i Monteral endast var 41 minuter. (EWR-YUL-FRA-GOT)

Räcker verkligen detta ? Vad händer om man missar flighten?
 
Toppen