Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MartinH

Medlem
En annan sak är alla flyg inte syns när det finns flyg inlagda i systemet.
Vid ombokningar brukar jag be personen i telefonen att ta bort alla platser (sök mässigt, inte ta bort bekräftade flyg) och börja söka då. Allt som oftast dyker flygningar upp då.

Nej, inte för att du har bekräftat - men för att de ligger med i deras sökning. Häng med på BC-träffen imorgon, så kan jag förklara! :) Lättare än att göras i text.

@Tonton har rätt. Om du söker flyg med en PNR live i söket så begränsas det. Be agenten söka "blankt" utan att ha en PNR live så får man ett annat resultat. Sen om det går att boka i din PNR beror helt på om man "vågar" cancellera dina nuvarande flighter. Det kan vara risky.

Om du knappade in ditt EB-nummer så startade säkert sökningen med din bokning som underlag. Jag vet att de alltid öppnar aktuell bokning från EB-numret och det vill man ju knappa in för att få prio i kön...

Du behöver inte ens knappa in ditt EuroBonus-nummer. Ditt telefonnummer säger en hel del också.

Allt det här är intressant och jag försöker förstå, eller egentligen hitta en agent som förstår. Jag vill gärna byta en plats i ekonomi till business, GOT-MUC nästa vecka. United och Air Canada kan boka den. Nu har jag pratat med 3 olika agenter, svenska, engelska, norska, med EBnummer och utan, hemligt nummer och solglasögon. Nån agent ser plats, men inte business. Nu, efter 1,5 tim i telefonkö, så får jag en agent som inte ser några flyg till MUC alls, över huvud taget... Ja, ja, det får bli så :(
 
Allt det här är intressant och jag försöker förstå, eller egentligen hitta en agent som förstår. Jag vill gärna byta en plats i ekonomi till business, GOT-MUC nästa vecka. United och Air Canada kan boka den. Nu har jag pratat med 3 olika agenter, svenska, engelska, norska, med EBnummer och utan, hemligt nummer och solglasögon. Nån agent ser plats, men inte business. Nu, efter 1,5 tim i telefonkö, så får jag en agent som inte ser några flyg till MUC alls, över huvud taget... Ja, ja, det får bli så :(

Jag kan bara beklaga.

upload_2021-10-28_21-38-27.jpeg
 

PILOTEN

Medlem
Jag försökte boka om en AWARD 2-4-1 idag, men innan de kunde slutföra bokningen bad de få ringa tillbaka efter att de räknat ut hur stora skatterna skulle bli. Jag var tveksam till detta eftersom jag snabbt ville låsa bokningen, jag hade väntat i kö i 40 minuter och utifrån mitt låga förtroende för kundtjänsten i Sveg, är jag även tveksam att de kommer ringa tillbaka överhuvudtaget. Tidigare har kundtjänsten i Tallin alltid räknat ut skatterna på några max 1-2 minuter under samtalet och sedan bokat. Än så länge har de inte ringt tillbaka x antal timmar senare, så jag är rädd att min farhåga stämmer....

Brukar de inte längre kunna slutföra bokningar direkt under ett samtal l?
 

Santa

Medlem
Jag försökte boka om en AWARD 2-4-1 idag, men innan de kunde slutföra bokningen bad de få ringa tillbaka efter att de räknat ut hur stora skatterna skulle bli. Jag var tveksam till detta eftersom jag snabbt ville låsa bokningen, jag hade väntat i kö i 40 minuter och utifrån mitt låga förtroende för kundtjänsten i Sveg, är jag även tveksam att de kommer ringa tillbaka överhuvudtaget. Tidigare har kundtjänsten i Tallin alltid räknat ut skatterna på några max 1-2 minuter under samtalet och sedan bokat. Än så länge har de inte ringt tillbaka x antal timmar senare, så jag är rädd att min farhåga stämmer....

Brukar de inte längre kunna slutföra bokningar direkt under ett samtal l?

Kundtjänst funkar så att man får bonus i pengar om man tar många samtal.
Att göra ett extra tidskrävande jobb för kunden betyder mindre pengar i kassan.
Helt kasst system. Vi som kunder borde höja våra röster.
 

Bankiren

Medlem
Kundtjänst funkar så att man får bonus i pengar om man tar många samtal.
Att göra ett extra tidskrävande jobb för kunden betyder mindre pengar i kassan.
Helt kasst system. Vi som kunder borde höja våra röster.

På en av storbankerna vet jag att det premieras att hålla antalet kunder per timme så högt som möjligt, det är så man jämförs. Men ingen bonus kopplad till hög ”effektivitet”.

Men SAS ger alltså bonus kopplad till antalet samtal?
 

PILOTEN

Medlem
Nu lyckades jag komma fram igen efter ytterligare 40 minuter i kö. Det var mycket tveksamt att den tidigare SAS medarbetare hade någon som helst avsikt att ringa tillbaka. Sorgligt att SAS kundtjänst i Sveg inte håller högre kvalitet. Snälla SAS, om ni läser detta, ta Ert ansvar och se över ledarskapet för den aktuella avdelningen om ni vill att kundtjänst ska hålla samma kvalitet som jag tror att SAS vill stå för.
 
Toppen