En annan sak är alla flyg inte syns när det finns flyg inlagda i systemet.
Vid ombokningar brukar jag be personen i telefonen att ta bort alla platser (sök mässigt, inte ta bort bekräftade flyg) och börja söka då. Allt som oftast dyker flygningar upp då.
Nej, inte för att du har bekräftat - men för att de ligger med i deras sökning. Häng med på BC-träffen imorgon, så kan jag förklara! Lättare än att göras i text.
@Tonton har rätt. Om du söker flyg med en PNR live i söket så begränsas det. Be agenten söka "blankt" utan att ha en PNR live så får man ett annat resultat. Sen om det går att boka i din PNR beror helt på om man "vågar" cancellera dina nuvarande flighter. Det kan vara risky.
Om du knappade in ditt EB-nummer så startade säkert sökningen med din bokning som underlag. Jag vet att de alltid öppnar aktuell bokning från EB-numret och det vill man ju knappa in för att få prio i kön...
Du behöver inte ens knappa in ditt EuroBonus-nummer. Ditt telefonnummer säger en hel del också.
Allt det här är intressant och jag försöker förstå, eller egentligen hitta en agent som förstår. Jag vill gärna byta en plats i ekonomi till business, GOT-MUC nästa vecka. United och Air Canada kan boka den. Nu har jag pratat med 3 olika agenter, svenska, engelska, norska, med EBnummer och utan, hemligt nummer och solglasögon. Nån agent ser plats, men inte business. Nu, efter 1,5 tim i telefonkö, så får jag en agent som inte ser några flyg till MUC alls, över huvud taget... Ja, ja, det får bli så