Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tjena, har försökt leta men ej funnit.

Har 52k poäng,varav 16k går ut 31/6. Fick precis mitt silver förlängt,men hur är det med poäng? Måste jag boka upp dom?

Tjena, har försökt leta men ej funnit.

Har 52k poäng,varav 16k går ut 31/6. Fick precis mitt silver förlängt,men hur är det med poäng? Måste jag boka upp dom?
Baspoäng förfaller som extrapoäng, och statusen påverkas inte utanför dina ”brytpunkter” för status. Eller vad var frågan?

Poäng som har ett utgångsdatum (går att boka resor för) förfaller vid utgångsdatum om du inte bokar upp något för dem. Om du senare bokar av resan så får du inte tillbaka de poäng som hunnit gå ut.
Poäng som räknas mot status nollställs första dagen i varje medlemsår och påverkas inte av hur du förbrukar andra typer av poäng.

Läs mer om olika typer av poäng här: Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

@Homer har en bra poäng här. Destination är nog tydlig men allt annat vet vi som vanligt inte vad som gäller eftersom det är SAS vi talar om :eek:

Om man har en voucher som snart går ut kan det vara en bra strategi att boka ekonomi med avresa så långt fram i tiden som möjligt
och sedan ändra och betala 50% av poängmellanskillnaden när det dyker upp 1:a klass.:):cool:

Om det senare visar sig att det inte går att ändra bolag/klass eller ens klass så är man fast i ekonomi :(:eek:

Last edited:
Om min award-resa har sista benet hem inställt och automatiskt ombokat med 4,5h försening - är det ”inom gränsen” för att få fullständig återbetalning?

Poäng som har ett utgångsdatum (går att boka resor för) förfaller vid utgångsdatum om du inte bokar upp något för dem. Om du senare bokar av resan så får du inte tillbaka de poäng som hunnit gå ut.
Poäng som räknas mot status nollställs första dagen i varje medlemsår och påverkas inte av hur du förbrukar andra typer av poäng.

Läs mer om olika typer av poäng här: Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Kanske skulle förtydligat från början, alltså mitt silver förlängdes pga corona ,dvs inte för jag flugit in nya poäng eller liknande. Tänkte om någon vet ifall dom. Kommer göra samma med poäng

Nej, de har sagt att poängen inte kommer få förlängd giltighet.

Egentligen "ogilla" men bra att veta.

Aldrig bokat Eurobonus-resor så förmodligen en nybörjarfråga:
Hur fungerar det med ombokning av en resa som ursprungligen bokats med poäng som numera är utgångna?
Konkret har jag en större mängd poäng som går ut sista juli. Resan jag vill/måste boka innan dess ska oavsett år helst ligga i perioden december-februari. Dock är ju kommande december-februari lite osäkert ännu. Kan jag först boka en resa för januari 2022 och senare t.ex. i höst boka om den och senarelägga den, trots att "ursprungspoängen" gått ut?

Toppen