Har SAS tagit bort en massa bonusbiljetter? Eller har de tagit slut?
För några dagar sen fanns det i princip varje dag i September/Oktober 2 platser CPH - ORD i business när jag kollade på Awardhacks.
Nu finns det kanske 1 dag per månad med 2 businessplatser.
Skriv ditt eget EB-nummer på första resenären och se vad datorn säger? Så länge det är rätt sedan när de ska resa kan jag inte se vad som skulle kunna vara problematiskt om detta funkar för att ta dig vidare.
Även jag upplever som att det är mindre biljetter än vanligt. Har jagat biljetter för nästa höst och därför bevakat ganska noga och löste sig till slut och fått två till två turer i C (för vardera två personer). Samt att det från EWR varit extremt få släpp mot ARN och OSL.
Men finns säkert någon som kan ta fram statistik för detta och säga om känslan är rätt eller fel.
Hela min bokning nu till Kanada 28:e dec har bara försvunnit från Mina Bokningar och i appen står det ”This booking no lounger exist and Will be removed”.
Inte fått något mail eller sms från SAS. Någon som har fått samma sak?
Kan SAS bara boka av utan någon info eller möjlighet till ombokning? Inga poäng har kommit tillbaka heller. Resan av bokad med en voucher som har gått ut så det känns ju trist om de käbblat bort vouchern.
Hela min bokning nu till Kanada 28:e dec har bara försvunnit från Mina Bokningar och i appen står det ”This booking no lounger exist and Will be removed”.
Inte fått något mail eller sms från SAS. Någon som har fått samma sak?
Kan SAS bara boka av utan någon info eller möjlighet till ombokning? Inga poäng har kommit tillbaka heller. Resan av bokad med en voucher som har gått ut så det känns ju trist om de käbblat bort vouchern.
Samma sak hände mig på en bokning till Tokyo 2021. Fick en notis i SAS appen igår eftermiddag med samma text som du nämner. På kvällen fick jag ett email från AwardFares att det nu fanns två platser i First HND-LHR lediga (en bevakning jag glömt ta bort). Jag antar att det var mina två platser som "släpptes" igen!?
Jag ringde precis Award Booking nu på morgonen. Efter en stunds väntan sa agenten att de inte visste vad som hänt och att han lyckats återställa bokningen som den var tidigare. Det skulle synas i SAS-appen under dagen. Får se om det gör det...
Någon som vet vad som händer med specifika sittplatserna som var bokade på originalbokningen?