Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kollar på awardbiljetter i business till Miami med SAS från Oslo och hittar en biljett dit den 24 feb och en hem den 02 mars. Men om jag söker på det som en return trip så hittar den ingenting.

Är det SAS IT som är i farten eller vad tusan pågår?
 
Och en följdfråga på det. Om man vill boka ARN -> OSL -> MIA och använda 2-4-1, måste man ringa Tallin då? Eller blir det automatiskt en *A award om man ringer Tallin?
 

AndersSt

Medlem
En nybörjarfråga (jag har bara bokat 2st bonusresor hittills). Om jag nu letar tillgänglighet till ett visst resmål och har hittat platserna dit men inte hem, kan jag då boka bara ditresan nu (som enkelresa) för att senare ändra den till tur o retur när jag hittat platser för hemresan? Och ombokningsavgiften är 150:-/person? Poängkostnaden för enkelresa är rimligen högre än motsvarande halva poängkostnaden för tur o retur men det justeras alltså när jag bokar om?

Anledningen till frågan är förstås risken att biljetter dit försvinner innan biljetter hem släpps. Det kanske är så alla gör hela tiden men jag har hittills bokat hela resan på en gång så jag vill bara dubbelkolla. :)
 
Toppen