Jag har en fråga till expertpanelen. Det kanske inte är så svår men behöver er input.
Jag ska flyga till SFO nästa höst och köra highway 1 med en vän och sedan åka hem från LAX. Har lyckats boka utresan med SAS, vilket jag är nöjd med. SAS har ännu inte släppt LAX-CPH så det blir att sitta snällt och vänta.
Är baserad i Stockholm men inser att jag har en jobbgrej i Oslo dagen innan avfärd med potentiell övernattning. CPH-SFO flighten avgår 12:00 från CPH så jag tänker: 'bra men då kan jag boka anslutningsflyget OSL-CPH så är saken biff. Genomgående biljett och allt'. Men vänta nu, det blir double open jaw

om jag inte också avslutar resan i OSL, vilket kanske inte är någon hit. Att åka på morgonen med fakirflight från OSL till ARN på separat biljett för att hinna med resans första flight ARN-CPH runt kl. 09:00 känns för riskabelt..
Hittar jag LAX-CPH med SAS kan jag ju boka en ny enkelresa och så blir det med Fly Premium 72.000p istället för 60.000p men det kan man ju leva med. Men tänk om jag måste boka med star alliance på hemvägen och applicera vouchern, hur ska jag tänka då? Enkelresa eller åka tillbaka till OSL? Vad finns det för bra alternativ med Star alliance hem från LAX?
Lite I-landsproblem känner jag men har fått lite hjärnsläpp. Klart att man kan åka hem till OSL och sedan boka en flexbiljett OSL-ARN med lång anslutning och sedan hoppas på att kunna ta ett tidigare flyg om man landar on time. Alternativt kan man flyga inrikes LAX-SFO och påbörja hemresan från SFO för att undvika open jaw?
Hur hade ni tänkt?
Har f.ö. noterat att den eminenta sidan Travelhacks har slutat fungera

. Mycket tråkigt.
God fortsättning på er!