Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Ja ni, det är en fråga jag inte har något bra svar på. De hävdar att "systemet" inte klarar av att boka det, även fast man segmentvis kan se platserna. Routingen är helt rimlig och inga stopp över 24h. Deras "system" tillät inte heller boka specifika avgångar inom 24h även fast platserna finns, vilket låter helt orimligt. Man tappar ju allt med att försöka kombinera avgångar (t.ex. för att kunna flyga specifika kärror) då "systemet" inte klarar av att boka det. Låter som att deras system kan bytas ut för det verkar ju helt värdelöst. Är det bara jag som råkat ut för detta på sistone? Förstår inte heller varför man inte skulle kunna boka trots att platserna finns, routing och inga stopp över 24h. Om någon har ett bra svar så meddela gärna!
Var har du hittat platserna? Inte alltid det går att boka segment för segment.
 
Hej!
Har lite frågor om eurobonus resan, är väldigt ny till detta tål att sägas.
Har samlat ihop ca 90k poäng och funderar på hur jag ska lägga upp bonusresan. Jag och flickvännen har tänkt åka och funderar därför på att fixa 2-4-1 vouchern först.
Då jag tittat på folk som redovisar sina resor så har det varit med 3-4 stopp ibland flera. Är alla dessa stopp bokade med bonusresan och hur funkar det i så fall? Eller har de bara bokat en lång resa med bonuspoängen och dom små på egenhand.
Tacksam för svar samt förklaring!
 
Hej!
Har lite frågor om eurobonus resan, är väldigt ny till detta tål att sägas.
Har samlat ihop ca 90k poäng och funderar på hur jag ska lägga upp bonusresan. Jag och flickvännen har tänkt åka och funderar därför på att fixa 2-4-1 vouchern först.
Då jag tittat på folk som redovisar sina resor så har det varit med 3-4 stopp ibland flera. Är alla dessa stopp bokade med bonusresan och hur funkar det i så fall? Eller har de bara bokat en lång resa med bonuspoängen och dom små på egenhand.
Tacksam för svar samt förklaring!
Du får ha 8 flygresor på en bokad Bonusresa. Men stoppen får vara Max 24 timmar. Det är samma poängpris oavsett hur många stop du har.
 
Då jag tittat på folk som redovisar sina resor så har det varit med 3-4 stopp ibland flera. Är alla dessa stopp bokade med bonusresan och hur funkar det i så fall? Eller har de bara bokat en lång resa med bonuspoängen och dom små på egenhand.
Om någon har redovisat en resa med flera olika itineraries så brukar de skriva en förklarande text angående det, annars är det vanligaste att det är en bokning. Alla stopp, förutom "stoppet" i din destination, får bara vara max 24 timmar på en SAS eurobonus award (det lär finnas något undantag för Stockholm, Köpenhamn och Oslo, vill jag minnas).
 

bankb

Medlem
En fundering innan jag ringer och står i telefonkö till Tallin.

Vi har en bokning i vår till CPH-HKT och sedan BKK-CPH. Fyra personer på bokningen, två vuxna och två barn.

Nu har jag hittat en utresa jag hellre åker, dock med enbart två tillgängliga biljetter just nu. Med Thai, så om de följer tidigare mönster finns det chans att de släpps två till när man bokat de första två.

Nu till min fråga, kan Tallin testa och se om det släpper fyra biljetter innan man slår sönder den första bokningen. Vill ju behålla hemresan på första bokningen. Så lite orolig att det kan bli så att vi måste släppa hela första bokningen med risk att vi inte får till hemresan som planerat.

Någon som har erfarenhet av den här typen av ombokning? :)
 

squeezen

Medlem
En fundering innan jag ringer och står i telefonkö till Tallin.

Vi har en bokning i vår till CPH-HKT och sedan BKK-CPH. Fyra personer på bokningen, två vuxna och två barn.

Nu har jag hittat en utresa jag hellre åker, dock med enbart två tillgängliga biljetter just nu. Med Thai, så om de följer tidigare mönster finns det chans att de släpps två till när man bokat de första två.

Nu till min fråga, kan Tallin testa och se om det släpper fyra biljetter innan man slår sönder den första bokningen. Vill ju behålla hemresan på första bokningen. Så lite orolig att det kan bli så att vi måste släppa hela första bokningen med risk att vi inte får till hemresan som planerat.

Någon som har erfarenhet av den här typen av ombokning? :)
Alla i bokningen måste bokas i samma klass. Därav blir det problem. I så fall måste du först splitta bokningen (med allt vad det innebär) om de går med på det och sedan be dem boka de två som finns och därefter se om fler kommer. Om det inte ät avsevärt bättre hade jag inte krånglat.
 
Om någon har redovisat en resa med flera olika itineraries så brukar de skriva en förklarande text angående det, annars är det vanligaste att det är en bokning. Alla stopp, förutom "stoppet" i din destination, får bara vara max 24 timmar på en SAS eurobonus award (det lär finnas något undantag för Stockholm, Köpenhamn och Oslo, vill jag minnas).
Okej perfekt tack för snabbt svar!
Men kan man då alltså flyga buisness mellan alla dessa destinationer också, om poängen från början räcker till en buisness resa?
 

bankb

Medlem
Alla i bokningen måste bokas i samma klass. Därav blir det problem. I så fall måste du först splitta bokningen (med allt vad det innebär) om de går med på det och sedan be dem boka de två som finns och därefter se om fler kommer. Om det inte ät avsevärt bättre hade jag inte krånglat.

Alla sträckor i business så redan samma klass på alla i bokningen.

Tror du man kan få dom att reservera två platser först för att se om de släppa två nya och därefter boka den ursprungliga bokningen?

Säg att det finns fyra biljetter direkt, kan man då bara boka om utresan utan att det påverkar hemresan?
 

palmen

Moderator
Alla sträckor i business så redan samma klass på alla i bokningen.

Tror du man kan få dom att reservera två platser först för att se om de släppa två nya och därefter boka den ursprungliga bokningen?

Säg att det finns fyra biljetter direkt, kan man då bara boka om utresan utan att det påverkar hemresan?
Alla i bokningen måste åka samma flighter så du kan inte boka två att åka något annat. Om det går att bara reservera platserna och se om 2 till dyker uppbokad låter jag vara osagt men skulle hoppas allt för mycket.
 
Toppen