Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag ser 2 platser BKK-ARN den 11/3.

Sök inte HKT-GOT utan kolla t ex BKK-FRA eller SIN-LHR

Sedan får du leta anslutningar, kanske i ekonomi och be Tallinn sy ihop det åt dig till em bokning.
Pratade precis med Tallin och hade segment redo. Hon jag pratade med var helt ovillig att göra något annat än att söka som via hemsidan, och var tydlig med att "det är så vi gör det". 375kr per person skulle det dessutom kosta för ingenting... HUACA? Vad gör jag?

Pratade precis med Tallin och hade segment redo. Hon jag pratade med var helt ovillig att göra något annat än att söka som via hemsidan, och var tydlig med att "det är så vi gör det". 375kr per person skulle det dessutom kosta för ingenting... HUACA? Vad gör jag?

Jag råkade ut för samma och då kom inte ens resan upp när man sökte från start till slutdestination trots att den var fullt rimlig och utan några konstigheter. Gick bara att få fram genom segment för segment, men var tvärstopp att slippa undan 375kr även efter hon dubbelkollade med supervisor. Jag ville inte riskera att resan skulle försvinna så betalade det.

Hon sa även att normalt så godkänner de inte resor segment för segment längre utan att hon lät mig boka var just för att det ö.h.t. inte gick att få fram någon resa mellan mina destinationer oavsett datum. Så jag skulle vara glad att jag fick boka ens för 375kr tydligen. Men är väl inte hela världen, fick en perfekt bokning iaf.

Men testa HUACA om du har tid och återrapportera gärna :)

Jag råkade ut för samma och då kom inte ens resan upp när man sökte från start till slutdestination trots att den var fullt rimlig och utan några konstigheter. Gick bara att få fram genom segment för segment, men var tvärstopp att slippa undan 375kr även efter hon dubbelkollade med supervisor. Jag ville inte riskera att resan skulle försvinna så betalade det.

Hon sa även att normalt så godkänner de inte resor segment för segment längre utan att hon lät mig boka var just för att det ö.h.t. inte gick att få fram någon resa mellan mina destinationer oavsett datum. Så jag skulle vara glad att jag fick boka ens för 375kr tydligen. Men är väl inte hela världen, fick en perfekt bokning iaf.

Men testa HUACA om du har tid och återrapportera gärna :)
Oj, antingen är det ju en enorm försämring genomförd eller så är det godtyckligt eftersom folk lyckas få till diverse kreativa bokningar med Tallin. Jag betalar gärna 375kr om de bara löser detta.
Återkommer.

Feedback!
Tldr: jag är 165k poäng och 3300kr fattigare.

Mary från Tallin ringde precis (efter HUACA, inte samma kvinna jag pratade med förut) och hjälpte mig. Hon hittade alla segment jag hittat, och inte heller var det några bekymmer att lösa bokningen. Det enda var att hon inte hittade LH business första benet, vilket är tråkigt för jag har aldrig fått testa LH business, men jag kände inte att det var rätt strid att ta med tanke på samtalet tidigare i förmiddags. Kommer lägga upp i lyckade bokningar! Dags att fixa hotell, dykning och djungelhike, och göra en kul julklappsinslagning av denna. Tack BC!

Lite snopet att att man behöver betala 150kr per pax när man ändrar en biljett (via Tallin) om man inte har massa extrapoäng över och kan ändra själv via hemsidan. Man måste betala biljetten med poäng först sen får man tillbaka för avbokningar.

Att hitta 4 platser i samma bokning är väldigt svårt, och dessa biljetter har redan funnits tillgängliga i 2 månader så du är inte direkt först på pucken.
Singapore släpper oftast bara 2 platser till Eurobonus (förutom från Stockholm och Köpenhamn där det ofta släpps 4 platser minst). Lufthansa brukar inte släppa business så långt fram i tiden, snarare 3-6 månader fram i tiden.

Får du samma svar om du ändrar till att bara leta bonusresa för 2 personer?
Att hitta paltser från Australien till Tokyo är också generellt svårt, med Asiana till Seoul har det gått tidigare dock och till Shanghai brukar Air China fungera.

I ert fall får ni dock inte vara petiga i routing över huvud taget och ta det som eventuellt kan hittas. För 2 personer och med flexibilitet bör det inte vara några problem, 4 personer på samma flighter kommer vara extremt svårt men möjligt med lite tur. Ställ in er på att åka i 2 omgångar för att komma ner.
Ringde Tallinn igen då jag hittade platser för hela vägen CPH-SYD längre fram nästa år men då kan inte Tallinn boka trots att det finns platser. De ser alltså platserna precis som jag gör, men de kan inte boka platserna. Hål i huvudet. Helt absurt att man inte kan boka när det finns platser, plus att man inte kan försöka få lite bra uppehåll på vägen. De skyller på att "systemet" inte tillåter det. Blir så förbannad, 2 vouchers brinner inne bara för det. Det är uppenbarligen gjort för att inte kunna utnyttja det på ett bra sätt medvetet.

Last edited:
Ringde Tallinn igen, hittade gott om platser för hela vägen CPH-SIN längre fram nästa år men då kan inte Tallinn boka trots att det finns platser. De ser alltså platserna precis som jag gör, men de kan inte boka platserna. Hål i huvudet. Helt absurt att man inte kan boka när det finns platser, plus att man inte kan försöka få lite bra uppehåll på vägen. De skyller på att "systemet" inte tillåter det. Blir så förbannad, 2 vouchers brinner inne bara för det. Det är uppenbarligen gjort för att inte kunna utnyttja det på ett bra sätt medvetet.
Varför kunde dom inte boka platserna?

Ringde Tallinn igen då jag hittade platser för hela vägen CPH-SYD längre fram nästa år men då kan inte Tallinn boka trots att det finns platser. De ser alltså platserna precis som jag gör, men de kan inte boka platserna. Hål i huvudet. Helt absurt att man inte kan boka när det finns platser, plus att man inte kan försöka få lite bra uppehåll på vägen. De skyller på att "systemet" inte tillåter det. Blir så förbannad, 2 vouchers brinner inne bara för det. Det är uppenbarligen gjort för att inte kunna utnyttja det på ett bra sätt medvetet.
Om du hittar platser A-B och B-C betyder det inte att det alltid går att boka A-B-C.
Hur långt uppehåll vill du ha, 24h stopp är max och det ska inte vara några problem.
Varför kunde de inte boka platserna? Om det är rimlig routing och inget stopp längre än 24h så ska det inte vara några problem att boka normalt sätt.

Varför kunde dom inte boka platserna?

Om du hittar platser A-B och B-C betyder det inte att det alltid går att boka A-B-C.
Hur långt uppehåll vill du ha, 24h stopp är max och det ska inte vara några problem.
Varför kunde de inte boka platserna? Om det är rimlig routing och inget stopp längre än 24h så ska det inte vara några problem att boka normalt sätt.
Ja ni, det är en fråga jag inte har något bra svar på. De hävdar att "systemet" inte klarar av att boka det, även fast man segmentvis kan se platserna. Routingen är helt rimlig och inga stopp över 24h. Deras "system" tillät inte heller boka specifika avgångar inom 24h även fast platserna finns, vilket låter helt orimligt. Man tappar ju allt med att försöka kombinera avgångar (t.ex. för att kunna flyga specifika kärror) då "systemet" inte klarar av att boka det. Låter som att deras system kan bytas ut för det verkar ju helt värdelöst. Är det bara jag som råkat ut för detta på sistone? Förstår inte heller varför man inte skulle kunna boka trots att platserna finns, routing och inga stopp över 24h. Om någon har ett bra svar så meddela gärna!

Ja ni, det är en fråga jag inte har något bra svar på. De hävdar att "systemet" inte klarar av att boka det, även fast man segmentvis kan se platserna. Routingen är helt rimlig och inga stopp över 24h. Deras "system" tillät inte heller boka specifika avgångar inom 24h även fast platserna finns, vilket låter helt orimligt. Man tappar ju allt med att försöka kombinera avgångar (t.ex. för att kunna flyga specifika kärror) då "systemet" inte klarar av att boka det. Låter som att deras system kan bytas ut för det verkar ju helt värdelöst. Är det bara jag som råkat ut för detta på sistone? Förstår inte heller varför man inte skulle kunna boka trots att platserna finns, routing och inga stopp över 24h. Om någon har ett bra svar så meddela gärna!

Det är nog inte sytemet de är fel på. Det låter som att de flighter vi velat boka endast är tillåtna för vissa slutdestinationer.

ex:
CPH-SIN finns tillgängligt med Singapore Airlines men enbart för passagerare som ska till asien.
SIN-SYD finns tillgänglig med Singapore Airlines men endast för passagerare som påbörjar sin resa i Asien.

Detta är helt normalt och ett sätt för flygbolagen (i detta fall Singapore Airines, inte SAS) att fördela ut sina stolar till olika marknader.
I fallet ovan skulle du kunna lösa det genom att göra 2 bokningar. Då kvalificerar du in dig på båda avgångarna. Förstår du?

Toppen