Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Någon som har en gó sammanställning över när flygbolagen släpper businessbiljetter för award? Försöker komma över biz till Phuket i början av mars, och behöver ha det firm ganska snart. Hittar vissa avgångar med både TG och TK, kan man hoppas på något mer?

Boka det du hittar nu och så kan du boka om längre fram för 150:- per pers ifall något bättre öppnas upp.

Försöker hitta awardplatser med 2-4-1 till Australien i september 2020 och ville gärna flyga LH och SQ Business så många sträckor som möjligt. Tanken var ARN/CPH-FRA/MUC-SIN-PER/SYD och hem SYD-HND/ICN/PVG-FRA/MUC-CPH/ARN.

Tallinn kunde inte hitta en enda awardplats i Business under hela månaden varken ner eller på hemvägen på någon av sträckorna och några därtill. Är det helt enkelt för att september är en väldigt attraktiv månad att resa ner till Australien eller har jag missat något här? Skall tilläggas att vi är 4 pers, men har inga problem att splitta på oss 2 och 2 heller om det skulle behövas.

Försöker hitta awardplatser med 2-4-1 till Australien i september 2020 och ville gärna flyga LH och SQ Business så många sträckor som möjligt. Tanken var ARN/CPH-FRA/MUC-SIN-PER/SYD och hem SYD-HND/ICN/PVG-FRA/MUC-CPH/ARN.

Tallinn kunde inte hitta en enda awardplats i Business under hela månaden varken ner eller på hemvägen på någon av sträckorna och några därtill. Är det helt enkelt för att september är en väldigt attraktiv månad att resa ner till Australien eller har jag missat något här? Skall tilläggas att vi är 4 pers, men har inga problem att splitta på oss 2 och 2 heller om det skulle behövas.
Att hitta 4 platser i samma bokning är väldigt svårt, och dessa biljetter har redan funnits tillgängliga i 2 månader så du är inte direkt först på pucken.
Singapore släpper oftast bara 2 platser till Eurobonus (förutom från Stockholm och Köpenhamn där det ofta släpps 4 platser minst). Lufthansa brukar inte släppa business så långt fram i tiden, snarare 3-6 månader fram i tiden.

Får du samma svar om du ändrar till att bara leta bonusresa för 2 personer?
Att hitta paltser från Australien till Tokyo är också generellt svårt, med Asiana till Seoul har det gått tidigare dock och till Shanghai brukar Air China fungera.

I ert fall får ni dock inte vara petiga i routing över huvud taget och ta det som eventuellt kan hittas. För 2 personer och med flexibilitet bör det inte vara några problem, 4 personer på samma flighter kommer vara extremt svårt men möjligt med lite tur. Ställ in er på att åka i 2 omgångar för att komma ner.

Problemet är att jag inte hittar någon business hem alls med åtminstone 7 dagar på destinationen. Ut 3/3, hem till GOT helst 8-10 dagar senare.
Jag ser 2 platser BKK-ARN den 11/3.

Sök inte HKT-GOT utan kolla t ex BKK-FRA eller SIN-LHR

Sedan får du leta anslutningar, kanske i ekonomi och be Tallinn sy ihop det åt dig till em bokning.

Det finns bra tillgänglighet CPH-HKT i början på Mars, ser minst 3 olika avgångsdagar med 2 eller flera lediga business.
Finns också en hel del tillgänglighet HKT-BKK-CPH i mitten på Mars, borde inte vara några problem att sy ihop något :)

Hade sedan tidigare ett bokat flyg i september till Singapore via London med Singapore Airlines men hittade nya platser nu via Istanbul med Turkish Airlines. Lite snabbt räknat på flygskatter, ombokningsavgift etc så skiljer det sig cirka 2000 kr (två personer), som jag får tillbaka om jag byter flygrutt?. Är Singapore airlines så mycket bättre än Turkish så att vi inte borde byta?

Hade sedan tidigare ett bokat flyg i september till Singapore via London med Singapore Airlines men hittade nya platser nu via Istanbul med Turkish Airlines. Lite snabbt räknat på flygskatter, ombokningsavgift etc så skiljer det sig cirka 2000 kr (två personer), som jag får tillbaka om jag byter flygrutt?. Är Singapore airlines så mycket bättre än Turkish så att vi inte borde byta?
Min åsikt är JA det är dom. Men det är ju väldigt individuellt vad man tycker?

Har inte åkt Singapore Airlines men Turkish är riktigt bra (iaf A333 och A321). Är det bra tider med Turkish samt om du åker Singapore Airlines hem, då skulle jag boka om för att få testa båda (och spara en slant).

Toppen