Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det hela beror lite på vilken typ av resor du siktar på att göra för dina poäng. Sen är det ju lätt att halka dit och så sitter du till slut med både ett SAS MC och ett Amex. Jag skulle nog satsat på ett Amex Premium om jag var dig och sen samla poäng till en ordentlig resa med Star Alliance till valfritt ställe för halva poängsumman. Lycka till i djungeln ;)

Ja det tror jag nog mer på då jag nog bara reser 1-2 ggr per år just nu. Då hade det varit najs med nån business/first flygning när man väl flyger.

Har en open jaw award resa bokad över nyår enligt nedan.

GOT - BRU (Brussel Airlines) Ekonomi
BRU - LHR (Brussel Airlines) Ekonomi
LHR - PEK (Air China) First
PEK - SIN (Singapore Airlines) First suite

Är osäker på Air China, men vill gärna testa på SQ first suite som det blir från PEK till SIN.
Därmed är min fråga, är det värt att behålla resan med Air China för att behålla SQ first suite eller ska man hålla utkik efter en smidigare resa från Europa direkt till Singapore?
Alternativt något annat bolag som flyger Europa till Beijing?

Får man lite orutinerat fråga hur många poäng en sån där resa går på? :)

Tjena gänget,

Jag håller på att baka ihop min första bonusresa efter ungefär 1,5 år av samlande! Tar gärna alla tips jag kan få för att få ut så mycket som möjligt i bra kabiner och lounger! :) Destinationen är Japan i ca 9 dagar, slutet okt/början av nov. Tur ska avslutas i Tokyo/Osaka och hemresan detsamma, spelar egentligen ingen större roll. Vi vill gärna kolla in några andra städer på vägen, men det viktigaste är att få så många First-fligher som möjligt.

Just nu har jag lyckats boka:

23 okt ARN-FRA, LH Biz
24 okt FRA-ICN, LH Biz
26 okt GMP-HND, OZ Biz

4 nov KIX-SIN, SQ Biz
5 nov SIN-AMS, SQ Biz
6 nov AMS-ARN, SAS Plus

Målet är att åka så mycket first som möjligt. Hur ser ni chanserna att lyckas boka om FRA-ICN till First, alternativt få tag på annan väg till Japan från FRA i first i den perioden? Samt hur är mina chanser att lyckas boka Thai eller ANA i first på hemvägen? Tacksam för alla svar :)

Tjena gänget,

Jag håller på att baka ihop min första bonusresa efter ungefär 1,5 år av samlande! Tar gärna alla tips jag kan få för att få ut så mycket som möjligt i bra kabiner och lounger! :) Destinationen är Japan i ca 9 dagar, slutet okt/början av nov. Tur ska avslutas i Tokyo/Osaka och hemresan detsamma, spelar egentligen ingen större roll. Vi vill gärna kolla in några andra städer på vägen, men det viktigaste är att få så många First-fligher som möjligt.

Just nu har jag lyckats boka:

23 okt ARN-FRA, LH Biz
24 okt FRA-ICN, LH Biz
26 okt GMP-HND, OZ Biz

4 nov KIX-SIN, SQ Biz
5 nov SIN-AMS, SQ Biz
6 nov AMS-ARN, SAS Plus

Målet är att åka så mycket first som möjligt. Hur ser ni chanserna att lyckas boka om FRA-ICN till First, alternativt få tag på annan väg till Japan från FRA i first i den perioden? Samt hur är mina chanser att lyckas boka Thai eller ANA i first på hemvägen? Tacksam för alla svar :)

Jag tror tyvärr inte att Lufthansa erbjuder first till ICN. ANA brukar bara släppa en first-plats som award men det händer enstaka gånger att det dyker upp 2 platser.

Edit:
Thai first kanske ni kan få till men jag är osäker på hur det ser ut med tillgängligheten där efter diverse förändringar..
Lufthansa first till Kina är ofta bra tillgänglighet på. Det kanske ni kan hitta på utresan för att sedan lägga till en anslutning till Japan.

Last edited:
Har fått upp ögonen för Singapore som resedestination (då Tokyo med SAS awards verkar så svårt att få till). Några frågor!

Finns chansen att få awardresa på A380 från Skandinavien med dem? När jag kollar bilder på business class och Singapore Airlines så verkar de ha en sjysst mittsektion som är bra om man reser 2 pers på A380. Är de andra planen mycket sämre? Om valet endast är mellan A350 eller 777an, vilken är att föredra?

Har fått upp ögonen för Singapore som resedestination (då Tokyo med SAS awards verkar så svårt att få till). Några frågor!

Finns chansen att få awardresa på A380 från Skandinavien med dem? När jag kollar bilder på business class och Singapore Airlines så verkar de ha en sjysst mittsektion som är bra om man reser 2 pers på A380. Är de andra planen mycket sämre? Om valet endast är mellan A350 eller 777an, vilken är att föredra?
Jag har 3 platser bokade T & R i april i anslutning till påsken 2020 med A380 med SQ från Zürich. Så det går att hitta! Det går också att hitta från LHR!

Lycka till!

Toppen