Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

tack för att du skrev det jag tänkte , menar du att jag inte får några poäng på själva flygresan ?

QUOTE="Senator, post: 830071, member: 1029"]Vi kan väl fastslå nu att:
Resenär 1 a.k.a Daniel L har köpt en resa med pengar av Singapore Airlines som verkar vara bokat i D-klass. Intjäning av Eurobonuspoäng följer denna tabell: EuroBonus-partner – Singapore Airlines | SAS
Hur man räknar ut hur många poäng det blir kan man läsa här: Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Resenär 2 a.k.a Daniels sambo har en biljett betald med Eurobonuspoäng. På denna kommer inga poäng tjänas.[/QUOTE]
 
Last edited:

Senator

Moderator
tack för att du skrev det jag tänkte , hur kommer det sig att man inte får EB för att man köpt en bonusresa ?

QUOTE="Senator, post: 830071, member: 1029"]Vi kan väl fastslå nu att:
Resenär 1 a.k.a Daniel L har köpt en resa med pengar av Singapore Airlines som verkar vara bokat i D-klass. Intjäning av Eurobonuspoäng följer denna tabell: EuroBonus-partner – Singapore Airlines | SAS
Hur man räknar ut hur många poäng det blir kan man läsa här: Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Resenär 2 a.k.a Daniels sambo har en biljett betald med Eurobonuspoäng. På denna kommer inga poäng tjänas.
[/QUOTE]

Det är väl ganska logiskt: bonuspoängen är "ett betalningsmedel" du betalar med, och flygbolag öppnar upp en plats mot detta betalningsmedel med villkoret att du inte kan tjäna in samtidigt. Det finns några undantag där man använder poäng som "delbetalning" av en vanlig biljett från det vanliga "inventory".
 

Hubert

Medlem
Tänkte boka in mig och en kompis på en resa till USA. Ringde SAS för att boka in oss genom Fly Premium och hon hänvisade till Tallin. Har Tallin numer även FP-bokningar?

Sedan sa hon något som kan skapa lite problem: Jag tänkte börja och sluta resan i Visby och min kompis i Stockholm. Hon sa att det inte går?

HUACA eller stämmer det ena eller båda sakerna?

Bör jag helt enkelt boka oss på hemsidan i två separata bokningar men då finns väl en risk att den andra platsen i C försvinner efter första bokningen är klar?
 

gneken

Medlem
Tänkte boka in mig och en kompis på en resa till USA. Ringde SAS för att boka in oss genom Fly Premium och hon hänvisade till Tallin. Har Tallin numer även FP-bokningar?

Sedan sa hon något som kan skapa lite problem: Jag tänkte börja och sluta resan i Visby och min kompis i Stockholm. Hon sa att det inte går?

HUACA eller stämmer det ena eller båda sakerna?

Bör jag helt enkelt boka oss på hemsidan i två separata bokningar men då finns väl en risk att den andra platsen i C försvinner efter första bokningen är klar?
Boka på hemsidan. Men ni måste boka separat då ni tänkt ett upplägg som inte funkar med en bokning.
 

fcx

Medlem
Tänkte boka in mig och en kompis på en resa till USA. Ringde SAS för att boka in oss genom Fly Premium och hon hänvisade till Tallin. Har Tallin numer även FP-bokningar?

Sedan sa hon något som kan skapa lite problem: Jag tänkte börja och sluta resan i Visby och min kompis i Stockholm. Hon sa att det inte går?

HUACA eller stämmer det ena eller båda sakerna?

Bör jag helt enkelt boka oss på hemsidan i två separata bokningar men då finns väl en risk att den andra platsen i C försvinner efter första bokningen är klar?

Ring igen, det där låter som något man måste ta på telefon. Tallinn hanterar inte flypremium, tror att handläggaren rörde ihop det med amex.
 

Hubert

Medlem
Jag behövde inte göra mer än att ringa upp igen. Fick prata med en trevlig (trevlig var iofs den första också) och kompetent agent som löste det på fem min. Hon fick iofs göra två separata bokningar men såg den andra tillgängliga platsen hela tiden. Bokat och klart! :)
 
Toppen