gjohansson
Medlem
Låter ju som en rimlig förklaring om nu totalpriset blev 50Det är inte så att @Voyageur råkat få en auto-applicerad amex-voucher i bokningen?
Låter ju som en rimlig förklaring om nu totalpriset blev 50Det är inte så att @Voyageur råkat få en auto-applicerad amex-voucher i bokningen?
Du är förvirrad. En open jaw är inte två stycken enkelresor i poängpris.Får återkomma med mer infor senare då jag är på resan, jobbande fot. Det jag förenklat ville säga var (och som jag själv bokade) var en open jaw till new york där ARN-EWR i business var 50K Eurobonus poäng istället för 60K som en enkel när jag tittat tidigare, samt GO i retur för 30K poäng istället för 36 som det normalt ligger på. Antog således att det var nån rabatt/rea för tillfället på resor till USA och östkusten med Eurobonus. Ingen voucher applicerad
Om du menar att dom två enkel resorna du beskriver är bokade samtidigt, som en open jaw i ett PNR, så är poängpriset exakt vad det ska vara eftersom en sådan bokning räknas som en tur och retur.Får återkomma med mer infor senare då jag är på resan, jobbande fot. Det jag förenklat ville säga var (och som jag själv bokade) var en open jaw till new york där ARN-EWR i business var 50K Eurobonus poäng istället för 60K som en enkel när jag tittat tidigare, samt GO i retur för 30K poäng istället för 36 som det normalt ligger på. Antog således att det var nån rabatt/rea för tillfället på resor till USA och östkusten med Eurobonus. Ingen voucher applicerad
Jag förstår mig inte på de här bokningsavgifterna, några frågor.
1. Om jag bokar en ren SAS-resa, tex Köpenhamn-Boston tor i SAS Business, kostar det något alls att avboka efter 24 h?
2. Om jag vill åka ARN-CPH-BOS-CPH-GOT så går ju inte det att boka online. Är det då gratis att boka via telefon? Jag är EBB.
3. Kan man boka via telefon: ARN-CPH-BOS-CPH-ARN-GOT? Eller tycker SAS att det är "onödigt" att flyga till Göteborg via Arlanda då det finns direktplan CPH-GOT?
Är hyfsat ny i gemet och sitter och ska boka första awardresan. När jag använder mig av SAS verktyg för att hitta businessplatser så snittar poängkostnaden runt 82k-100k enkel väg i business per person. Men ofta när jag jämför med tråden "lyckade awardbokningar" så ligger poängkostanden runt 100k för en betydligt längre resa i first (ja jag har tagit 2-4-1 i beaktning där). Vad är det jag missar? Är det helt enkelt "billigare" poängmässigt att boka awardresan med någon annan tjänst? Sitter med 140k poäng och en 2-4-1, därav funderingarna![]()
Poängpriset är detsamma oberoende med vilken kanal du bokar. Kom ihåg att priset för en enkelresa är 60% av en ToR !Är hyfsat ny i gemet och sitter och ska boka första awardresan. När jag använder mig av SAS verktyg för att hitta businessplatser så snittar poängkostnaden runt 82k-100k enkel väg i business per person. Men ofta när jag jämför med tråden "lyckade awardbokningar" så ligger poängkostanden runt 100k för en betydligt längre resa i first (ja jag har tagit 2-4-1 i beaktning där). Vad är det jag missar? Är det helt enkelt "billigare" poängmässigt att boka awardresan med någon annan tjänst? Sitter med 140k poäng och en 2-4-1, därav funderingarna![]()