Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Folk som snart ska boka Singapore Airlines first får gärna rapportera.

Jag bokade CPH-SIN i first för ett par veckor sedan och enda sättet att se tillgänglighet var att registrera sig på Krisflyer och söka där. Ganska stor överlapp med vad Tallinn ser även om det verkar finnas glapp åt båda hållen.

Endast Saver går att boka och waitlist betyder ingen tillgänglighet till Eurobonus
 
Jag bokade CPH-SIN i first för ett par veckor sedan och enda sättet att se tillgänglighet var att registrera sig på Krisflyer och söka där. Ganska stor överlapp med vad Tallinn ser även om det verkar finnas glapp åt båda hållen.

Endast Saver går att boka och waitlist betyder ingen tillgänglighet till Eurobonus
Inlägg från: SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018) | Sida 39 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Saver tillgänglighet som visas på Singapore Airlines KrisFlyer stämmer inte alltid överens med vad SAS/Tallinn kan se.
Det har hänt t o m så att det visades som "Waitlisted" på KrisFlyers webbsida men SAS kundtjänst kunde se tillgänglig plats.

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng? | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag ringde till SAS kundtjänst och försökte att boka Singapore Airlines Business award mellan Singapore och Tokyo Narita på SQ638 som avgår 2018-MAY-06, men SAS agenten kunde inte se tillgänglig plats trots att Singapore Airlines KrisFlyer visar ledig plats i Saver kategori.

Avresa söndag 2018-MAY-06:

Men det är märkligt nog, SAS agenten säger att det finns ledig plats i Business class på SQ638 som avgår dagen innan (2018-MAY-05), trots att Singapore Airlines KrisFlyer visar att det är waitlist (inte tillgänglig) i Saver kategori.

Avresa lördag 2018-MAY-05:

För er information, flight SQ638 flygs med Boeing 777-300ER (77W), därför bör det inte att gå att söka award tillgänglighet på United.com.


Slutsatsen av detta är, att man inte kan lita på sökresultat av Singapore Airlines KrisFlyer Saver kategori.
 
Detta är ju bara goda nyheter i så fall, det finns ju ännu mer tillgänglighet än ITA Matrix-knepet visar. Frågan är dock, har någon stött på att en ITA Matrix-knep-tillgänglighet är falsk?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hvordan er reglene rundt antall stopp i Asia? Jeg har prøvd å bestille en CT tur fra OSL-FRA-ICN-BKK-SIN og deretter SIN-CGK-ICN-FRA-OSL. Jeg snakket først med 1 agent på telefonen som sa det var maks 2 stopp i Asia. Jeg måtte legge på telefonen med denne agenten og sjekket etter dette en annen dato og ringte opp igjen. Snakket da med en annen dame som nå sa det kun var lov med 1 stopp i Asia. Så jeg må fly ICN-SIN og CGK-Europa. Hun snakket med supervisor som sa det samme. Er det ikke 8 segmenter som gjelder her?
 
1 stopp i Asien är det som de flesta verkar gå efter om du använder 2.4.1. Jag har bokat flera stopp via vanliga SAS utan 2.4.1.

8 segment gäller fortfarande som max, men inte om det blir mer än ett byte i Asien.
 
Men den første agenten jeg snakket med sa det var kun 2 stopp...:eek::mad: Jeg leser også om andre som har booket 2 stopp i Asia i det siste. Jeg får vel bare prøve å ringe ulike agenter i morgen.o_O
 
Toppen