Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

För närvarande finns det business till USA på 21 flyg i november. Så helt renskrapat skulle jag inte alls säga att det är.
Jag är inne på Travelhacks och där går i princip varenda flyg till Chicago, finns ett till New York men då har du 21 dagar till hemresa med business? Är jag inne på fel ställe och kollar? Tack för tipsen

• Gilla
Reactions: Gus
Jag är inne på Travelhacks och där går i princip varenda flyg till Chicago, finns ett till New York men då har du 21 dagar till hemresa med business? Är jag inne på fel ställe och kollar? Tack för tipsen
Du är tyvärr väldigt sent ute, men visst finns det flyg om du kan vara flexibel i ditt resande.

Fast bonusbiljetterna släpps väl runt ett år innan samt ca fyra månader innan. Släpptes bonusplatser till och från New York 3/11 idag vilket sammanfaller väl med fyra månader innan, så om du vill resa i November kommer förhoppningsvis fortsätta släppas biljetter hela månaden. Sen är kanske New York lättare att hitta än Miami kan jag gissa.

Så håll koll exakt fyra månader innan och boka upp ditresan med en godtycklig hemresa, för att sedan vänta och se om rätt returbiljetter släpps och då boka om din godtyckliga hemresa till den du vill ha. Alternativt boka ditresan med SAS och hemresan med ex Lufthansa där det verkar finnas fler bonusplatser (sök på United) via Tallin.

Någonting som fungerade bra för mig när jag spanade efter min bonusresa till NY var att lägga fristående bevakningar på ditresa och hemresa på travelhacks. Det fungerar bättre än att lägga en bevakning med en specifik hemresa och längd på vistelse, eftersom man då får lättare att knycka den ditresa man vill.

Singapore First bokning: bokade precis CPH-SIN-DPS för två i april, det fanns två F biljetter på nedvägen 19(bokade den så full nu), 20, 21 samt 23, och på hemvägen fanns 1,3(bokade den så full nu) samt 6. Det fanns inga andra datum där F fanns tillgängligt under varken mars eller april som vi på Eurobonus kan boka från någon av de 4 ställen i Europa Singapore flyger ifrån. Det var också tomt framåt i maj enligt den grymma agenten i Tallinn. Tre Singapore First resor på ett halvår, nu snackar vi! Kommer lägga upp bokningen i lyckade bokningar nu med.

Last edited:
Singapore First bokning: bokade precis CPH-SIN-DPS för två, det fanns två F biljetter på nedvägen 19(bokade den så full nu), 20, 21 samt 23, och på hemvägen fanns 1,3(bokade den så full nu) samt 6. Det fanns inga andra datum där F fanns tillgängligt under varken mars eller april som vi på Eurobonus kan boka från någon av de 4 ställen i Europa Singapore flyger ifrån. Det var också tomt framåt i maj enligt den grymma agenten i Tallinn. Tre Singapore First resor på ett halvår, nu snackar vi! Kommer lägga upp bokningen i lyckade bokningar nu med.
Vilken månad?

Hej! En vän vill boka sin första award (2 pers) med SAS Business från Stockholm till Tokyo någon gång nästa vår/sommar. Vi tittar på SAS hemsida och på Travelhacks men hittar knappt några awardbiljetter över huvud taget. Hittar 2 stolar nu i Augusti och 1 stol i Januari.

Är det så svårt att hitta awards med SAS till Tokyo?

Toppen